۰ نفر

در بیانیه‌ای اعلام شد

تلاش ایران و روسیه برای تمدید توافق اوپک

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 184764
تلاش ایران و روسیه برای تمدید توافق اوپک

روسای جمهور ایران و روسیه در بیانیه‌ای اعلام کردند تمام تلاش‌های خود را برای تمدید توافق اوپک و کاهش تولید نفت و تثبیت قیمت در بازارهای جهانی ادامه خواهند داد.

به گزارش رویترز، پوتین و روحانی در بیانیه مشترکی اعلام کردند تمام تلاش‌های خود را برای تمدید توافق اوپک به کار خواهند گرفت تا قیمت در بازارهای جهانی متعادل شود.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کشورهای اوپک و غیراوپک در ماه دسامبر به توافق کاهش تولید نفت رسیدند که براساس آن از ابتدای سال جدید میلادی به مدت 6 ماه تولید نفت این کشورها روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش یابد.

روز یکشنبه برخی از کشورهای تولید کننده برای تمدید توافق اوپک رایزنی‌ کردند اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است. روز گذشته زنگنه وزیر نفت ایران در مسکو به خبرنگاران گفته بود احتمال تمدید توافق اوپک وجود دارد اما همه چیز باید از اول بررسی شود.

ایران در توافق اخیر اوپک تولیدکنندگان نفت را متقاعد کرده بود که تولید نفت خود را به صورت تدریجی افزایش دهد تا به مرحله تولید قبل از تحریم‌ها برسد.

در بیانیه روسای جمهور ایران و روسیه تاکید شده است که روسیه و  ایران به همکاری‌های خود برای کاهش عرضه جهانی نفت به منظور پایداری قیمت و نیز اطمینان‌دهی به رشد اقتصادی پایدار ادامه خواهند داد.

براساس این گزارش روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ کرملین ملاقات کردند و در زمینه‌های مختلفی نظیر بحران سوریه بحث کردند.

بر اساس این گزارش روسیه هم در توافق اخیر اوپک به کاهش تولید نفت به میزان 300 هزار بشکه در روز در 6 ماهه نخست امسال متعهد شده است.

زنگنه روز گذشته همچنین به خبرنگاران اعلام کرد که وقت آن رسیده تا میزان عمل به تعهدات تولیدکنندگان نفت در توافق اوپک نیز بررسی شود و این باید با مذاکرات مستقیم پیگیری شود.