۰ نفر

در جلسه هیات وزیران؛

وظایف دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات استان خوزستان تعیین شد

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 184757
وظایف دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات استان خوزستان تعیین شد

هیات وزیران با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بررسی راههای جهش در تولید داخلی و افزایش اشتغال را دستور اصلی جلسه امروز (چهارشنبه) خود قرار داد.

  در این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه شورای اشتغال در ادامه مباحث جلسه قبل، نتیجه مطالعات، بررسی ها و رویکرد پیشنهادی برای توسعه اشتغال را به هیات وزیران ارایه نمود که کلیات آن، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این چارچوب مقرر شد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، موضوع تقسیم کار ملی، تعیین اهداف کمی در سطح بخش های عمده اقتصادی، انتخاب رسته‌های دارای بیشترین ظرفیت رشد و اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و حوزه‌های زیرساختی نهایی و ارایه شود.

دولت وظایف دستگاه‌های مختلف را برای رفع مشکلات خوزستان مشخص کرد

هیات وزیران با توجه به سفر رییس جمهوری به استان خوزستان در اسفند ماه سال گذشته و دستور وی به دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات این استان در زمینه‌های آب و فاضلاب، مقابله با گرد و غبار، تکمیل طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام، وظایف این دستگاه‌ها را مشخص کرد.

در بخش آب و فاضلاب، وزارت نیرو مکلف شد به منظور رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان در افق ۱۴۰۵ با برآورد هزینه ۹۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال، طرح‌هایی را به مدت سه سال اجرا کند.

در بحث تثبیت کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار در استان خوزستان با منشاء داخلی نیز دو طرح کوتاه مدت برای تثبیت کانون‌های بحرانی در شرق اهواز در سطح ۴۲ هزار هکتار به مدت یکسال توسط وزارت جهادکشاورزی و بلند مدت در سطح ۳۲۰ هزار هکتار در طول برنامه ششم تدوین و اجرا می شود.

سازمان محیط زیست و وزارت نیرو نیز مکلف شدند تامین حقآبه زیست محیطی تالاب های استان خوزستان را در سال ۱۳۹۶ در اولویت، قرار دهند.

به منظور تکمیل و اتمام طرح احیا و اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح ۵۵۰ هزار هکتار در برنامه‌ای چهار ساله مقرر شد که شبکه‌های اصل و فرعی آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و زهکش مورد نیاز در سطح ۲۳۸ هزار هکتار شامل ۲۲۹ هزار هکتار در استان خوزستان و ۹۰۰۰ هکتار در استان ایلام اجرا شود.

همچنین مقرر شد به منظور تسهیل در تامین تسهیلات مالی خارجی و داخلی برای اجرای این مصوبه، بررسی خارج از نوبت صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های اولویت دار توسط شورای اقتصاد و تامین مالی خارجی برای طرح‌های این مصوبه در اولویت قرار گیرد.

مجوز هیات دولت برای امضای موقت موافقتنامه همکاری قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی

هیات وزیران، وزارت جهادکشاورزی را مجاز کرد که نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آفریقای جنوبی اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.