۰ نفر

تفاهمنامه سازمان ملی‌استاندارد‌ ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه امضا می‎شود

۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 184496
تفاهمنامه سازمان ملی‌استاندارد‌ ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه امضا می‎شود

یادداشت تفاهم همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه، در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به مسکو امضا می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از لغو تحریم ها در دوران پسابرجام چشم اندازهای جدیدی برای توسعه روابط تجاری با سایر کشورها بویژه در عرصه اقتصادی، تجاری و مالی ایجاد شده است.

در این بین روسیه یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران به شمار می رود و اهمیت ویژه ای دارد.

گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به گونه ای است که در سال 2016، حجم مبادلات تجاری دوجانبه به بیش از 2 میلیارد دلار رسید.

تسهیل روابط تجاری در چارچوب قوانین و مقررات کشورها تاثیر بسزایی در افزایش تراز تجاری دارد و توافق بر سر استانداردها با انعقاد تفاهمنامه های مشترک، بستر را برای گسترش تجارت فرامرزی مهیا می سازد.

برهمین اساس یکی از مهمترین اسنادی که در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به روسیه به امضای مقام های 2 کشور می رسد، تفاهمنامه همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه است.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درباره تاثیر اجرای این تفاهمنامه گفت: با امضای این تفاهمنامه، تطابق محصولات با الزام های استاندارد به طور کامل انجام و از این پس محصولات بازرگانی و تجاری بین 2 کشور با استانداردهای مورد توافق مبادله می شود.

«علیرضا خاکی فیروز» اضافه کرد: با این تفاهمنامه بازرسی ها و آزمون دوباره در گمرک های 2 کشور حذف و بستر تجارت و بازرگانی بین ایران و روسیه بیش از پیش تسهیل می شود.

خاکی فیروز تاکید کرد این تفاهمنامه یکی از مهمترین اسنادی است که در سفر رییس جمهوری به روسیه به امضای رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه می رسد.

وی گفت: این تفاهم به افزایش تراز تجاری 2 کشور منجر می شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) راهی مسکو شد تا برای نهمین بار با همتای روسی خود دیدار کند.

«حسن روحانی» پیش از ترک تهران گفت: حجم تجارت ایران و روسیه در یک سال گذشته نسبت به پیش از آن، 80 درصد افزایش یافت که به معنای آن است که 2 کشور در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

شماری از وزیران، مقام ها و رییسان دستگاه ها، رییس جمهوری را در سفر روسیه همراهی می کنند.