۰ نفر

سر و سامان یافتن پرونده‌های فعالان اقتصادی

۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۵۶
کد خبر: 183262
سر و سامان یافتن پرونده‌های فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از رسیدگی به پرونده های قضایی فعالان اقتصادی توسط قضات متخصص خبر داد.

اوضاع و احوال اقتصادی کشور در چند سال اخیر به گونه ای رقم خورد که رکود تورمی ایجاد شده در کشور بسیاری از محاسبات فعالان اقتصادی کشور را برهم زد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، سخت شدن شرایط اقتصادی نتیجه ای جز زیان دهی کسب و کار، معوق شدن اقساط تسهیلات آن‌ها، بروز بدهی‌های نجومی و بسیاری از مشکلات دیگر را در پی داشت.

این مشکلات نه تنها اقتصاد کشور را با مشکلاتی مواجه کرد، بلکه پای بسیاری از این فعالان اقتصادی را به محاکم عمومی و حتی زندان های کشور باز کرد.

ادامه‌ این روند اتاق بازرگانی اصفهان را برآن داشت تا با همکاری دادگستری اصفهان، مجتمع قضایی خاص فعالان  اقتصادی را راه اندازی کند تا هرچه سریعتر و با شرایط مناسب به پرونده های فعالان اقتصادی رسیدگی شود.

عبدالوهاب سهل‌آبادی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، گفت: مشکلات اقتصادی پیش آمده طی سال های اخیر، فعالان اقتصادی را به ناچار درگیر مشکلاتی کرد.

وی افزود: برهمین اساس با همکاری رییس دادگستری و دادستان اصفهان، مجتمع قضایی خاص فعالان اقتصادی ایجاد شد تا در صورت بروز مشکلی خاص برای فعالان اقتصادی، در این مجتمع به پرونده های آن ها رسیدگی شود.

سهل آبادی چندین دلیل برای راه اندازی این مجتمع برشمرد و افزود: یکی از مهمترین دلایل راه اندازی این مجتمع، حضور قضات آشنا با مباحث اقتصادی بود تا رسیدگی به پرونده ها با دقت نظر بیشتر در مباحث اقتصادی انجام شود.

وی ادامه داد:همچنین در شان فعالان اقتصادی نبود تا به پرونده های آن ها در جمع مجرمانی با جرائم مختلف رسیدگی شود.قضاتی که در این مجتمع حضور دارند و به پرونده های رسیدگی می کنند باید قضاتی باشند که تجربه بهتر و بیشتری در فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در شان فعالان اقتصادی نبود که در مجتمع مجرمانی با جرائم مختلف حضور یابند بنابر این این هماهنگی ایجاد و مکانی توسط اتاق بازرگانی فراهم شد که  امیدواریم این اقدام گامی در جهت بهبود شرایط فعالان اقتصادی باشد.

وی مرگ یکی از کارآفرینان اصفهانی ناشی از سرطان در زندان را یکی از مهمترین دلایل راه اندازی این مجتمع دانست.

این فعال اقتصادی در پایان اظهار داشت: حق فعالان  اقتصادی نیست که با آن ها اینگونه برخورد شود و باید با همکاری همه  قوا سعی در کاهش اینگونه مشکلات داشته باشیم.