۰ نفر

افزایش ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان

۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۰۵
کد خبر: 181940
افزایش ۷۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام جدید پرداخت حقوق فرهنگیان، گفت: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم تا منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق معلمان حق التدریس را تأمین کند.

تدوین نظام نامه جدید پرداخت حقوق معلمان از اخباری بود که هفته گذشته توسط وزیر اموزش و پرورش رسانه‌ای شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در همین رابطه منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: طرح ساماندهی حقوق معلمان و فرهنگیان با توجه به استقرار نظام پرداخت در برنامه ششم توسعه مطرح شد که این طرح مخصوص آموزش و پرورش است.

وی افزود: براساس این طرح روابط پرداخت حقوق در آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها متفاوت بوده و براساس شایستگی‌ها، ویژگی‌های هر مقطع تحصیلی و معلمان است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: کارگروه‌هایی برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان تشکیل شده است تا براساس ضوابط جدید حقوق آنها پرداخت شود و رفع تبعیض همواره یکی از خواسته‌های جدی معلمان است چرا که آنها از مزایایی که سایر دستگاه‌ها برای کارمندان خود لحاظ می‌کنند، محروم هستند.

مجاوری ادامه داد: در سالهای گذشته توانستیم با کمک دولت میانگین حقوق فرهنگیان را از یک میلیون و 200 هزار تومان به دو میلیون و 400 هزار تومان افزایش دهیم اما هنوز هم در مقایسه با سایر دستگاه‌ها تفاوت فاحشی داریم.

وی مطرح کرد: براساس بودجه سال 96، حقوق فرهنگیان در سال آینده 10 درصد افزایش می‌یابد اما با استقرار نظام جدید پرداخت حقوق به طور میانگین 500 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد تا آنها نیز مانند سایر دستگاه‌ها شوند.

 مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تضمین اجرای نظام جدید حخقوق معلمان نیازمند تأمین منابع است، تصریح کرد: در آموزش و پرورش با توجه به جمعیت بالای کارمندان هنگامی که از حقوق صحبت می‌‌کنیم با هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نظر تأمین نمی‌شود به عنوان مثال در سال 95 علاوه بر بودجه مصوب، دولت 6 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد اما بازهم با کسری مواجه هستیم.

*بودجه آموزش و پرورش حتی جوابگوی سرانه مدارس نیست/ در سال جاری به صورت انقباضی با مدارس برخورد کردیم

مجاوری افزود: بودجه آموزش و پرورش حتی جوابگوی سرانه مدارس شبانه‌روزی و دولتی نیست و در سال جاری به صورت انقباضی با مدارس برخورد کردیم.  اگر بودجه 33 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال 96 به 45 هزار میلیارد تومان افزایش یابد بخشی از مشکلات این وزارتخانه حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در تلاش هست برای رفع کمبودهای فرهنگیان گام بردارد افزود: در مرحله نخست بحث تدوین نظام نامه جدید پرداخت معلمان مطرح است که باید در سال آینده آن را تدوین کنیم تا پس از تأیید  مراجع ذی‌ربط به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید توجه داشت که اجرای این نظام نامه نیازمند تضمین منابع مالی است.

*تقاضا داریم تا منابع پرداخت حقوق معلمان حق التدریس و قراردادی تأمین شود

مجاوری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت مطالبات معلمان، عنوان کرد: آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول مساعد داده است تا مطالبات مربوط به حقوق معلمان حق التدریس آزاد، شاغل و قراردادی در این هفته پرداخت شود. بنابراین تقاضا داریم تا این منابع پرداخت شود و ما بیشتر از این شرمنده معلمان نشویم.

وی با اشاره به اینکه از دولت می‌خواهیم تا نیم نگاهی را به 40 هزار بازنشسته سال 94 و 95 وزارت آموزش و پرورش داشته باشد، عنوان کرد: اگر دولت به آموزش و پرورش کند می‌توانیم بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 را پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تا این لحظه توانسته‌ایم حقوق سربازمعلمان را تا دی ماه پرداخت کنیم و تا روز پنج شنبه حقوق و بدهی‌های کارکنان رسمی نیز پرداخت شد اما مطالبات مربوط به کارکنان غیررسمی هنوز پرداخت نشده و امیدواریم تا سه روز آینده سازمان برنامه و بودجه اختیار لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا مطالبات این افراد نیز پرداخت شود.