۰ نفر

افزایش درآمدهای نفتی نوید آینده بهتری می‌دهد

۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶
کد خبر: 181615
افزایش درآمدهای نفتی نوید آینده بهتری می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یک سال گذشته ۱۱.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شده است.

سیدرضا صالحی امیری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این استان پاره تن ایران و نگین درخشانی در میان ملت ما است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان سرزمین راز و رمزها است، افزود: مردمان این دیار افرادی سازگار، صبور و نجیب هستند و دین مداری و اخلاق محوری از شاخصه های بارز آنها است.

وی با اشاره به تمدن دیرینه این استان ادامه داد: شهر سوخته تنها نمونه کوچکی از مکشوفات این خطه از کشور است و هنوز بسیاری از شگفتی‌های آن ناشناخته مانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکثر و تنوع اقوام در استان سیستان و بلوچستان یک فرصت بی نظیر است و موجب ایجاد زمینه برای توسعه و آبادانی این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور نسبت به اقوام مختلف توزیع عادلانه منزلت، قدرت و ثروت است، افزود: عزم دولت در این استان جهش توسعه است و دورنمای توسعه در سیستان و بلوچستان مشخص است.

وی افزود: وحدت و همگرایی مقدمه حرکت به سمت توسعه است و خوشبختانه با توجه به وحدت موجود در استان سیستان و بلوچستان می‌توان پرچم وحدت اسلامی را در جهان اسلام بلند کرد.

صالحی امیری با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل اشتغال، ادامه داد: کشور ما امروز در بستر یک جهش ملی قرار دارد زیرا افزایش درآمدهای نفتی می‌تواند آینده بهتری را نوید بدهد.

وی با اشاره به فروش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت افزود: در گذشته تنها امکان فروش حدود ۸۵۰ هزار بشکه نفت و آن هم فقط به ۴ کشور وجود داشت.

وی گفت: دولت با حل مسئله برجام موفق شد تا فضای لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در فراهم کند به طوری که فقط در یک سال گذشته ۱۱.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: البته همه این سرمایه گذاری ها در سایه امنیت حاکم در کشور است و امنیت نعمت بزرگی است که ملت ایران  امروز ز آن برخوردار است.