۰ نفر

رییس سازمان مالیاتی تشریح کرد:

ماجرای تخلف کارکنان سازمان مالیات/بانک‌ها به حساب های اجاره‌ای رسیدگی می‌کنند

۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 181149
ماجرای تخلف کارکنان سازمان مالیات/بانک‌ها به حساب های اجاره‌ای رسیدگی می‌کنند

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع حساب هایی که برای فرار مالیاتی اجاره داده می شوند به عهده بانک ها است، از تحقق 91 درصد درآمدهای مالیاتی در 11 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ۲ هزار شرکت صوری شناسایی شده که در سامانه سازمان مالیاتی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ سیدکامل تقوی نژاد در حاشیه آیین ساماندهی طرح سهام عدالت در جمع خبرنگاران درباره میزان درآمدهای مالیاتی در سال جاری اظهار کرد: پیش بینی ما در سال جاری طبق رقم مصوب بودجه ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی است که طی  ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری  ۹۱ درصد پیش بینی ها محقق شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری بتوانیم بخش مهمی از درآمدها را محقق شود چرا که بخش زیادی از هزینه های دولت بر این اساس تنظیم شده است.

اظهارارت رییس سازمان مالیاتی درباره حساب های اجاره ای

تقوی نژاد درباره حساب های اجاره ای که برای فرار مالیاتی رایج شده تصریح کرد: در قانون مالیات های مستقیم تکلیفی وجود دارد که باید فعالیت و خرید و فروش بالای ۵ میلیون تومان از طریق سیستم بانکی انجام شود که در این راستا با توجه به سامانه های قوی اطلاعاتی نسبت به شناسایی دقیق سپرده گذاران و فعالان درعرصه بانکی اقدام می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه در این زمینه با کمک مراکز پولشویی و بانک ها باید نسبت به شناسایی اینگونه حساب ها اقدام شود، تاکید کرد: این مورد را به  صورت یک هشدار عنوان می کنم،  در گذشته  هم مشکلی درباره کارت های بازرگانی وجود داشت که برای ساماندهی آن اقداماتی از سوی نهادهای امنیتی صورت گرفت  تا کسانی که کالا با نام افراد کم درآمد در مرزها  وارد کرده اند را شناسایی کنیم.

وی البته خاطرنشان کرد:ما نسبت به شناسایی افراد واقعی و مالک فعالیت اقتصادی اقدام می کنیم. رسیدگی به این موضوع وظیفه بانک ها است.

جزییات دستگیری کارکنان متخلف سازمان مالیات

تقوی نژاد درباره دستگیری برخی کارکنان سازمان امور مالیاتی در کرج و شرق تهران تاکید کرد:سازمان امور مالیاتی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی اقدامات هوشمندانه ای داشته که از جمله آنها شناسایی شرکت های صوری است که نسبت به صدور فاکتورهای جعلی اقدام می کنند.در این زمینه ۲ هزار شرکت صوری شناسایی شده که در سامانه سازمان مالیاتی به ثبت رسید و اگر نام افراد در این لیست سیاه باشد، امکان معامله نخواهند داشت.

معاون وزیر اقتصاد افزود: به فعالان اقتصادی گوشزد کردیم که نام شرکت هایی که در این لیست نیست و اگر افرادی رفته اند از آن شرکت ها فاکتور دریافت کرده اند ما به شرطی فاکتورها را مورد قبول قرار می دهیم که معامله واقعی صورت گرفته باشد و کالایی رد و بدل شده باشد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در این زمینه شناسایی شرکت های صوری را با جدیت دنبال می کند، تصریح کرد:یک شرکت صوری در شهرستان کرج شناسایی شد و سازمان امور مالیاتی آن را دنبال و در اختیار دادگاه قرار داد و دادگاه در مرحله رسیدگی با اعتراف مدیر شرکت صوری متوجه شد که یکی از کارکنان اداره مالیاتی کرج با وی همراهی کرده است و با همکاری حراست سازمان، وی در اختیار دادستانی قرار گرفت و این فرد اقرار کرد که به صورت شبکه ای عمل می کردند و تعدادی دیگر از افراد در اداره امور مالیاتی کرج با وی مشورت و تبانی می کردند.

به  گفته او دادستانی در حال شناسایی دیگر فعالیت های غیرقانونی در این بخش است، گفت:‌همکاران ما در حال شناسایی فاکتورهایی هستند که این فرد صادر کرده و هنوز تعداد آن مشخص نیست.