۰ نفر

ثروتمندان ویتنامی تکثیر می‌شوند

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۷:۳۶
کد خبر: 180518
ثروتمندان ویتنامی تکثیر می‌شوند

با توجه به داده‌های به دست آمده، پیش‌بینی می‌شود تا 10سال آینده با سرعت گرفتن رشد اقتصادی کشورهایی مانند چین و هند، تعداد میلیاردرهای جهان به بیش از 3هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، تعادل نوشت : آن‌طور که در گزارش‌ها آمده، به نظر می‌رسد 48 درصد از افراد سوپرثروتمند جهان با بیش از 30میلیون دلار ثروت در کشورهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بهترین خدمات مالی، صنعتی، رسانه‌یی، بهداشتی و فناوری را دارند.

در تازه‌ترین گزارش جهانی نایت‌ فرانک که بزرگ‌ترین کارگزار در زمینه مسکن و مستغلات در بریتانیاست، میزان افزایش ثروتمندان در کشورهای مختلف بررسی و تعداد آنها تا 10سال آینده پیش‌بینی شده است. نکته قابل توجه در این گزارش، حضور تعداد بالای افراد ثروتمند در بریتانیاست که پیش‌بینی می‌شود این تعداد، افزایش بسیاری در 10 سال آینده داشته باشد. با این‌حال رشد ثروتمندان بریتانیا در مقایسه با تعداد افراد ثروتمند در کشورهای آسیایی که اقتصاد پررونقی را تجربه می‌کنند، محدودتر است.

در این گزارش، ویتنام بیشترین افزایش را در تعداد ثروتمندان خود تجربه می‌کند. در این کشور در سال 2016 تنها حدود 200نفر افراد دارای شرایط مالی ویژه دیده می‌شود که بر‌اساس پیش‌بینی‌ها، تعداد این افراد در سال 2026 افزایش 170درصدی را تجربه می‌کند. این افزایش، تعداد ثروتمندان ویتنامی را در 10سال آینده به 540نفر ‌می‌رساند. در دهه‌های اخیر به‌خصوص پس از فروپاشی شوروی، این کشور تلاش‌ بسیاری برای آزادسازی اقتصاد خود داشته و پس از سال‌ها گفت‌وگو، سرانجام توانست در سال 2007 به سازمان جهانی تجارت بپیوندد. همان‌طور که گفته شد، سرعت‌گرفتن رشد اقتصادی در کشورهایی مانند چین و هند موجب افزایش تعداد ثروتمندان در جهان خواهد شد. بعد از ویتنام، بیشترین افزایش ثروتمندان تا سال 2026 در هند پیش‌بینی می‌شود. در این کشور در حال حاضر تعداد افراد با شرایط مالی مناسب حدود 6 هزار و 740 نفر عنوان شده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال 2026 به 16هزار و 850 نفر افزایش یابد. این افزایش 150درصدی در شمار افراد ثروتمند هند را در رتبه دوم این پیش‌بینی قرار داده است. در آخرین گزارش‌های به دست آمده از هند، این کشور بعد از چین رتبه دوم را در نمودار سرعت رشد اقتصادی به خود اختصاص داده است.

در سال‌های اخیر گزارش‌های بسیاری مبنی بر افزایش شمار میلیاردرهای چینی به دست آمده است. در این آمارها اعلام شده که این کشور از امریکا نیز در تعداد ثروتمندان پیشی گرفته است. آن‌طور که در این گزارش نیز پیش‌بینی می‌شود، چین با افزایش 140درصدی تعداد ثروتمندان تا سال 2026 روبه‌رو خواهد بود. در حال حاضر تعداد افراد ثروتمند در این کشور حدود 14هزار و 310نفر عنوان شده که طبق این پیش‌بینی در سال 2026 به 34هزار و 340 نفر خواهد رسید.

استرالیا و کانادا نیز از دیگر کشورهایی هستند که در این نمودار، رشدی بیش از 50درصد را برای تعداد ثروتمندان خود تا سال 2026 به ثبت می‌رسانند. در استرالیا حدود 3هزار و 340ثروتمند زندگی می‌کنند که این افراد تا 10سال آینده به 5هزار و 680نفر خواهند رسید. در این کشور تعداد ثروتمندان تا سال 2026 رشد 70درصدی را تجربه خواهد کرد که این رشد در کشوری مانند کانادا 50درصد پیش‌بینی شده است.

همان‌طور که اشاره شد، کشورهای آسیایی شاهد افزایش قابل‌توجهی در تعداد ثروتمندان خود در سال‌های آینده خواهند بود. می‌توان ایجاد بازارهای جدید در این کشورها و بحران اقتصادی در کشورهای غربی را دلیل جذب سرمایه‌داران به کشورهای آسیایی عنوان کرد. سنگاپور و کره‌جنوبی از دیگر کشورهای آسیایی هستند که رشدی 40درصدی را در تعداد ثروتمندان خود تا سال 2026 تجربه خواهند کرد. طبق این گزارش، شمار افراد ثروتمند ژاپنی در حال حاضر حدود 6هزار و 840 نفر است که پیش‌بینی می‌شود در 10سال آینده به 8هزار و 890 نفر افزایش یابد.

آن‌طور که در ادامه این گزارش آمده، بریتانیا و امریکا نیز رشدی 30درصدی را در تعداد افراد ثروتمند در 10سال آینده تجربه خواهند کرد. همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، در بریتانیا افراد ثروتمند بسیاری زندگی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا 10سال آینده افزایش بیشتری نیز داشته باشند. با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و با وجود نگرانی‌ها از اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور پس از خروج از اتحادیه، این کشور همچنان مورد توجه میلیاردرهای جهان است.

آن‌طور که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، تجدیدنظر در ویزای سرمایه‌گذاری در بریتانیا و معرفی چک‌های ضدپولشویی در این کشور، مهم‌ترین دلایل جذب ثروتمندان جهان برای اقامت در بریتانیا بوده است. همچنین در بسیاری از گزارش‌ها پیش‌بینی شده با توجه به روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا و بی‌اعتمادی ثروتمندان و سرمایه‌گذاران به اقتصاد این کشور، احتمال جابه‌جایی سرمایه‌ها به بریتانیا افزایش یابد.