۰ نفر

حقوق بازنشسته‌ها ۶۷ درصد ازتورم پایین‌تر بود

ربیعی: نگاه دولت به خزانه قجری نیست

۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶
کد خبر: 180466
ربیعی: نگاه دولت به خزانه قجری نیست

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم نگاهی قجری به خزانه ندارد گفت: این نگاه را کسانی داشتند که سازمان برنامه و بودجه را تعطیل کردند.

 «علی ربیعی» روز شنبه در جشنواره نیکو کارآفرین که در مجموعه تلاش با تاکید بر تجلیل از مدیران اقتصادی اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی برگزار شد، افزود: بیش از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان درامد نفتی در دولت قبل بدست آمد اما شغلی ایجاد نشد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: در صورتی که روند گذشته بر کشور حاکم بود هم اکنون در چه وضعیت اقتصادی به لحاظ نرخ رشد اقتصادی و یا تورم داشتیم؟

وی دولت تدبیر و امید را دولتی ساکت عنوان کرد و گفت: این دولت بر مبنای عقلانیت حرکت می کند و واقف است بر این امر که باید خیلی کار کند تا رنج مردم را در کشور کاهش دهد.

وی با اشاره به ایجاد شغل در شرق و غرب شهر تهران به میزان ١٠٠ هزار نفر گفت: کسانی که شغل ایجاد کردند هم اکنون در همین جشنواره حضور دارند.

ربیعی بیان داشت: در دولت قبل متاسفانه دستمزد ٦٧ درصد از تورم عقب ماند و قدرت خرید بازنشستگان به نحو چشمگیری کاهش یافت.

وزیر کار گفت: در حالیکه در سال ٩٣ دستمزد ٢٥ درصد افزایش یافت ولی با توجه به افزایش دیگر مزایا این رقم عملا به ٣١ درصد رسید.

وی تصریح کرد: در سال ٩٤ نیز دستمزد معادل ١٧ درصد افزایش پیدا کرد ولی این رقم با مزایا عملا به 7ر20 درصد رسید. همچنین در سال ٩٥ دستمزد معادل ١٤ درصدبود که به طور واقعی به 6ر15درصد افزایش یافت.

وی گفت، قدرت خرید مردم در دولت قبل نابود شد.حتی اگر از رکود خارج می شدیم آیا با چنین تورمی می توانستیم ادامه دهیم؟

وی افزود، در سال ٩٢ معادل ٦٠ هزار میلیارد تومان صندوق کسری داشت که این کسری در سال ٨٤ فقط چهار هزار میلیاردتومان بود.

وی تصریح کرد، دولت دهم دستمزدها را بدون عقبه مالی افزایش می داد در صورتی که در دولت یازدهم همسان سازی دستمزدها را با عقبه مالی پیگیری می کنیم.

ربیعی گفت، بر اساس اطلاعاتی که در دولت یازدهم حاصل شد توانستیم پی ببریم که ١٢٩ هزار کودک به مدرسه نمی روند که توانستیم با خانواده های این کودکان تماس بگیریم و علل نرفتن این کودکان به مدرسه را جویا شویم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت، سال گذشته میزان اشتغال را سه درصد افزایش دادیم و امسال در ششماهه نخست ٤ درصد افزایش یافت به عبارتی ٣٠٠ هزار نفر شاغل دفترچه اولی داشتیم.

در این مراسم از کارآفرینان برتر در رشته های مختلف که توانسته اند مشاغل زیادی را در کشور ایجاد کنند تقدیر شد.