۰ نفر

سیف: بانک مرکزی اهل مماشات نیست

۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 178992
سیف: بانک مرکزی اهل مماشات نیست

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی در مسیر شفافیت به هیچ وجه اهل مماشات نیست، گفت: دولت عزم جدی برای کاهش بدهی به بانک مرکزی دارد و با اوراق و مکانیسم هایی در بودجه، سعی شده است که این بدهی ها کاهش یابد.

 «ولی الله سیف» امروز (شنبه) در حاشیه همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در جمع خبرنگاران، درباره بدهی دولت به بانک مرکزی، گفت: تسویه یکباره این بدهی ها، با توجه به محدودیت های بودجه، عملیاتی نیست اما امیدواریم که در آینده اجرا شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سیف درباره نظارت بر بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری گفت: بانک مرکزی اهل مماشات نیست بلکه درصدد است هرچه بیشتر رعایت مقررات افزایش یابد تا شفافیت بالا برود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عرضه اسناد خزانه و احتمال ایجاد انحراف در بازار بدهی گفت: بازار سرمایه برای عرضه ابزارهای مالی، گام های مهمی را برداشته است اما به یکباره حجم توقع زیادی را سرازیر کردن، منطقی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: تصور می کنم که در آینده شرایط بهتری را در این باره خواهیم داشت.

وی داشتن دو ویژگی در بورس ها را نشانه عملکرد درست آنها عنوان کرد و افزود: سرعت نقدشوندگی دارایی ها و شفافیت اطلاعات آن دارایی، این دو ویژگی است که برای کارایی تر کردن این ویژگی ها در بورس کشور تلاش می شود.