۰ نفر

در بهمن ماه امسال؛

۴۵۰۰ شغل در بخش تعاون ایجاد شد +جدول

۶ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 178815
۴۵۰۰ شغل در بخش تعاون ایجاد شد +جدول

در بهمن ماه سال جاری تعداد ۳۲۶ اتحادیه و تعاونی با اشتغالزایی ۴۵۲۰ نفر به ثبت رسیده که در مقایسه با دی‌ماه سال جاری رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات اخذ شده از سامانه ثبتی وزارت تعاون در بهمن ماه ۱۳۹۵ تعداد ۳۲۶ اتحادیه و تعاونی با اشتغالزایی ۴۵۲۰ نفر و عضویت ۹۶۵۳ نفر به ثبت رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۳۲ درصد افزایش ثبت تعاونی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، برابر گزارش این سامانه، تعداد ۹۵۴۲۷ شرکت تعاونی در ۹ ماهه امسال به ثبت رسیده و تعداد اعضای آنها به بیش از ۴۱ میلیون نفر می‌رسد که ۱۱ میلیون نفر در تعاونی‌های متعارف عضویت دارند و ۳۰ میلیو نفر نیز عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند.

تعاونی‌های موجود در کشور برای بیش از یک میلیون و ۶۱۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

بر اساس گزارش واحد آمار و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران، شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در ۱۴ گرایش اقتصادی فعالیت دارند که از جمله آنها می‌توان به تعاونی‌های اعتبار، تامین نیاز تولید کنندگان، تامین نیاز مصرف کنندگان، چند منظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، مسکن و تامین نیاز صنوف خدماتی اشاره کرد.

در بهمن ماه ۹۵ در میان کلیه گرایش‌ها، بخش خدمات با ۱۲۷ تعاونی و اشتغال ۱۴۱۶ نفر بیشترین تعداد ثبت تعاونی و اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

همچنین در بهمن ماه امسال ۵۱ تعاونی بانوان و یک تعاونی دانش بنیان در بخش کشاورزی به ثبت رسیده‌ و در میان استانها، فارس با ثبت ۴۰ تعاونی بیشترین تعداد ثبت تعاونی را داشته است.

گزارش کل تعاونی‌ها به تفکیک کلیه استانها بر اساس گرایش‌ در بهمن ۱۳۹۵

بخش تعاون