۰ نفر

کاهش نرخ تورم مقدمه‌ یکسان سازی نرخ ارز

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
کد خبر: 177813
کاهش نرخ تورم مقدمه‌ یکسان سازی نرخ ارز

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: کاهش نرخ تورم مقدمه خوبی برای یکسان سازی نرخ است.

ابوالفضل روغنی افزود:باید به تغییرات غیربنیادی که در نرخ ارز به وجود می‌آید، توجه کنیم زیرا در بیش از سه دهه اخیر شاهد افزایش قیمت ارز کشور به شکل کاملا غیر متعارف بوده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران به رانت‌هایی که در شرایط چند نرخی ارز به وجود می‌آید اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان با استفاده از ارز ارزان قیمت صورت های مالی غیر شفافی را مطرح کردند. متاسفانه تمام واحدهای تولیدی مجبور به تبعیت از این نظام بسیار بد قیمت‌گذاری نرخ ارز بودند که اصلی ترین قربانیان این جریان، بخش صنعت و کارآفرینی کشور بود.

وی مهمترین مسئله مربوط به نرخ ارز را کشف قیمت ارز به نرخ واقعی دانست و ادامه داد: برای تصمیصم گیری و قضاوت در این باره باید اقتصاد کاملا شفاف باشد.

روغنی افزود: : بازی با مابه التفاوت نرخ ارز یکی از راهکارها برای پنهان مدیریت و عملکردهای غلط، در کشور بوده است. همچنین یکی از الزامات تک نرخی شدن ارز کاهش نرخ تورم است که خوشبختانه دولت در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران دراین باره گفت: البته به نظر من اگر دولت دراین باره دخالتی نداشت بهتر بود زیرا ارز هم یک نوع کالا است و باید قیمت گذاری آن توسط بازار انجام می شد.