۰ نفر

سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون بخشش سود تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل قبول نیست

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 177487
سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون بخشش سود تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل قبول نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرپیچی بانک ها از اجرای بخشنامه قانونی بانک مرکزی درباره بخشش سود وجرایم دیرکرد وام های معوق تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل قبول نیست.

رحیم زارع با انتقاد از بی توجهی بانک ها به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بخشودگی سود و جرایم وام های بانکی تا صدمیلیون تومان گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ مصوبه بخشش جرایم و سود وام های بانکی،گزارشات مردمی حکایت از این دارد برخی بانک ها به این موضوع بی توجه هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته بخش قابل توجهی ازمردم و فعالان اقتصادی و کشاورزان به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و رکود در اقتصاد نتوانستند وام های بانکی را تسویه کنند.  

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر نقش بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد بانکی در وصول بخش قابل توجهی از معوقات بانکی به خانه ملت گفت:اجرایی شدن کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد یک اقدام عملی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

انتقاد از تاخیر در ابلاغ مصوبه مربوط بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی

وی ادامه داد: سرپیچی بانک ها از اجرای بخشنامه قانونی بانک مرکزی درخصوص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق تا 100میلیون تومان قابل قبول نیست و رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این وضعیت نابسامان باشند.

زارع با انتقاد از تاخیردر ابلاغ مصوبه مربوط بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی افزود:منابع لازم برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی لحاظ شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اینکه تمرکز بانک ها تنها به کسب سود حداکثری محدود شده ،قابل پذیرش نیست و نباید فراموش کرد؛نمایندگان مردم در مجلس در زمینه اجرای کامل مصوبه بخشش جرایم و سود وام های بانکی کوتاه نمی آیند.