۰ نفر

موضع دولت درباره جدول پرحاشیه بودجه

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 176596
موضع دولت درباره جدول پرحاشیه بودجه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به حذف جدول شماره 17 لایحه بودجه مربوط به تخصیص اعتبار به برخی موسسات فرهنگی خاص در کمیسیون برنامه و اضافه شدن دوباره این جدول به این لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس واکنش نشان داد.

حسینعلی امیری در پاسخ به این سئوال که اگر یک مجموعه ای سیاسی یا انتخاباتی بدون طی کردن روال قانونی در قالب جبهه اعلام موجودیت کند، آیا برای برخورد با گردهمایی ها و فعالیت هایش سکوت قانونی وجود دارد یا خیر؟ گفت: طبق ماده 10 قانون فعالیت احزاب، هر مجموعه ای که به خواهد فعالیت سیاسی کند باید از کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور مجوز بگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی در پاسخ به این سئوال که طبق گفته معاون سیاسی وزارت کشور جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نامه ای اعلام موجودیتش را به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب رساند، این کمیسیون نیز به آن مجموعه اطلاع داد چون متشکل از چند حزب نیست نمی تواند در قالب جبهه کار کند اما عوامل جبهه مردمی دیگر برای اصلاح ساختار خود اقدامی نکردند، با این وضعیت مجموعه یاد شده می تواند تجمع یا فعالیت سیاسی داشته باشد؟ افزود: مجموع چند حزبی که بخواهند با یکدیگر کار سیاسی انجام دهند به آنها جبهه می گویند. این جبهه نیز برای فعالیت باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز بگیرد. اگر جبهه یا حزبی فعالیت سیاسی کند اما مجوز نگیرد تخلف از قانون محسوب می شود و اگر این اقدامش به اطلاع وزارت کشور برسد این وزارتخانه برخورد قانونی می کند.

وی درباره نگاه دولت به جدول پرحاشیه شماره 17 لایحه بودجه سال 96 که براساس آن اعتباراتی به نهادهای فرهنگی خاص داده می شود و برخی منتقدان این میزان از اختصاص بودجه هستند، اظهار کرد: موضع دولت مشخص است و از لایحه خود دفاع می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره حذف شدن جدول 17 لایحه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و بازگرداندن مجدد این جدول به لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: سیاست دولت این است که بخش های مختلف دولت در مجلس باید از سند لایحه که به مجلس داده شده دفاع کنند بنابراین هرچه خارج از لایحه بخواهد مطرح شود طبیعتا مورد نظر دولت نمی تواند باشد.

امیری یادآور شد: آنچه بخواهد لایحه را تغییر دهد، دولت نمی تواند با آن موافق باشد. دولت تحت هر شرایطی از لایحه خودش دفاع می کند.