۰ نفر

واعظی: ۷۲۰ هزار شغل امسال در کشور ایجاد شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 175339
واعظی: ۷۲۰ هزار شغل امسال در کشور ایجاد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 720 هزار شغل امسال در کشور ایجاد شده است و یک میلیون و 200 هزار نفر برای ورود به بازار کار آماده هستند.

محمود واعظی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شاهرود در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه باید بخش خصوصی فعال تر و پویاتر شود، افزود: اگر اشتغال کشور را به یک میلیون نفر در سال برسانیم، به آرامی بیکاری رفع خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مهم ترین موضوع دولت تدبیر و امید حل مشکل اشتغال است که به صورت جدی پیگیری می شود.

واعظی گفت: رونق اقتصادی بر پایه سیاست های افتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حال انجام است.

وی با بیان این که سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در باره اقتصادی مقاومتی تزیینی و تبلیغاتی نیست، اظهار داشت : سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه حل مشکلات اقتصادی کشور است و براین اساس این سیاست ها در دولت پیگیری می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد : با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و تلاش های انجام شده، تورم یک رقمی شده و تلاش مجدانه ای برای رونق کسب و کار در حال انجام است.

واعظی ادامه داد : به جای استخدام دولتی که بیشتر بودجه دولت صرف آن می شود، دولت به کوچک سازی خود می اندیشد تا چابک تر عمل کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت : آن بخش از مسایل شهرستان شاهرود که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است، با جدیت پیگیری خواهد شد ودرخواست های مردمی در دولت رسیدگی می شود.

وی گفت : در دولت تدبیر و امید به همه نقاط کشور به صورت عادلانه نگاه شده و برای آبادانی آن منطقه برنامه ریزی می شود.

وی تصریح کرد : دولت همه امکانات را به صورت عادلانه به همه جای کشور می رساند و به مناطق محروم و دورافتاده مرزی توجه ویژه شده است .

وی زیر ساخت های استان سمنان در ITC را در سطح کشور خوب اعلام کرد و گفت: این استان بعد از تهران رتبه دوم را در این بخش به خوداختصاص داده است.

به گفته وی در دولت تدبیر و امید ظرفیت شبکه انتقال استان سمنان چهار برابر شده، مشترکان اینترنت استان پنج و نیم برابر شده و ظرفیت انتقال شهرستان شاهرود هم چهار برابر شده است.

وی با بیان این که در شهرستان شاهرود 108 روستا اینترنت دارند، افزود: چهار شهر استان سمنان اینترنت نسل سوم دارند و یک شهر هم به اینترنت نسل چهارم تجهیز شده است.

واعظی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید تمام شهرهای استان سمنان به نسل سه اینترنت تلفن همراه و 2 شهر دیگر هم تا پایان دولت به اینترنت نسل چهار مجهز می شوند.

وی افزود : تا پایان شهریور آینده پهنای باند و ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات استان سمنان سه برابر خواهد شد.

واعظی اظهارداشت : با همه محدودیت های موجود، تلاش شده است تا زیر ساخت های آبادانی همه کشور در این حوزه انجام شود.

وی از اعتماد سازی در بخش خصوصی هم خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دولت برای توسعه استقبال می شود که تاکنون نیزگام های مثبتی برداشته شده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: با وجود مشکلاتی که موجود است، برخی موفقیت ها را شاهد بودیم ولی برای انجام کارهای بزرگ هم مقدمات لازم آماده شده است.

وی گفت : هر چند تحریم ها اجازه نمی داد از امکانات کشور برای رفاه حال مردم استفاده شود ، ولی اکنون از در آمدهای نفتی برای توسعه کشور می توانیم استفاده کنیم.

وی برجام را محصول تدبیرهای رهبری ، تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت رییس جمهور و مقاومت مردم دانست و گفت: توفیق های به دست آمده از آن را بیش از گذشته شاهد هستیم ، بنابر این باید بیشتر قدر برجام را بدانیم.

واعظی گفت : عصبانیت های آقای ترامپ موید این مطلب است که برجام به نفع مردم ایران بوده است ، چون فرزندان ایران با عنایت الهی و تدبیرهای رهبری در مقابل 6کشور قدرتمند دنیا ایستادند و این اعتراف دشمنان است.

وی گفت : توفیق های به دست آمده در برجام، متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و به جناح خاصی تعلق ندارد.

واعظی خاطرنشان کرد : اگر صادرات نفت را به حساب نیاوریم، در 11ماه گذشته صادرات غیر نفتی بیش از گذشته بوده است که این موضوع موردنظر رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد : پیش از این کشورهای غربی ایران را بخشی از مشکلات منطقه می دانستند ولی امروز کشور ایران بخشی از راه حل مشکلات منطقه است و اقتدار ایران و نظام افزایش یافته در حالی که در منطقه تفکرات داعشی و اندیشه های منحط و بحران های فراوانی وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر 2 روزه به استان سمنان ، بیش از 180 میلیارد ریال طرح در این بخش در این استان را افتتاح کرد و در عصر امروز در جلسه شورای اداری استان شرکت می کند.