۰ نفر

در مراسم آغاز به کار اولین شرکت تخصصی بیمه زندگی مطرح شد

رشد ٣٨ درصدی صدور بیمه‌های عمر/باید به سمت تخصصی شدن شرکت‌های بیمه عمر حرکت کنیم

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 175101
رشد ٣٨ درصدی صدور بیمه‌های عمر/باید به سمت تخصصی شدن شرکت‌های بیمه عمر حرکت کنیم

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در ٩ ماهه امسال صدور بیمه های عمر ٣٨ درصد افزایش یافته است، گفت: سرمایه گذاری شرکت های بیمه پاشنه آشیل صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی با بیان اینکه کنترل و نظارت بیمه های زندگی بسیار مهم تر از سایر رشته های بیمه ای است تاکید کرد:نگاهی به وضعیت بیمه های عمر در دنیا نشان می دهد که سهم  پانزده شرکت اول بیمه ای دنیا در حوزه عمر از ٢٤ تا ٨٠ میلیارد دلار متغیر است در حالیکه در ایران این بیمه هنوز به صورت جدی شروع نشده است.

رییس کل بیمه مرکزی معضل دوم اقتصاد بعد از بانکها را صندوق های بازنشستگی دانست که در حال ورشکستگی هستند و نیاز به نظارت دارند .

وی  با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری شرکتهای بیمه پاشنه آشیل صنعت است و تقسیم ریسک نیز  بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه حق بیمه سرانه ٧١ دلار است ، این سهم در ایران کمتر از این رقم است؛ همچنین رقم کل سرانه حق بیمه ایرانی ها به ١٠٠ دلار می رسد که سهم بیمه زندگی از آن ١٤ دلار است.

وی با بیان اینکه اگر آتیه می خواهیم که با رفاه و توسعه پایدار همخوان باشد، باید از بیمه های عمر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بیمه های عمر برای تداوم زندگی مطلوب و خوب موثر است البته بیمه عمر باید همراه با سرمایه گذاری باشد.

همتی ادامه داد:مردم نسبت به بیمه عمر آگاه شده اند این در حالی است که در نه ماهه امسال صدور بیمه های عمر  ٣٨ درصد افزایش یافته است.

وی افزود:به تدریج با سیاستهای بیمه ای که اعمال خواهیم کرد بیمه ها را نیز ساماندهی می کنیم.

همتی از برنامه بیمه مرکزی برای تفکیک بیمه عمر و زندگی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شرکتهای مستقل بیمه زندگی را توسعه دهیم که امروز اولین گام در این راستا انجام شد؛ البته شرکتها باید روی سرمایه گذاری دقت کرده و دچار هیجان نشوند.

ایران در رتبه بندی  FATF آخر شد

  پرویز عقیلی کرمانی، مدیرعامل بانک خاورمیانه در مراسم آغاز به کار اولین بیمه تخصصی زندگی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری در جهان پس از حادثه 11 سپتامبر و نیز بحران مالی سال 2008 میلادی دچار تحولات اساسی شد، اظهار کرد: شناسایی منشاء پول، شفاف سازی اعضای هیات مدیره بانک ها و نیز شناسایی ریسک ها، از محورهای بانکداری بین المللی امروز است.

وی، شناسایی ریسک و تعدیل و کاهش دادن آن را از جمله وظایف امروز بانک ها و دیگر موسسه های مالی در دنیای امروز برشمرد و گفت: بانک خاورمیانه در سال های اخیر تلاش کرده است با استقرار مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی و حسابرسی دقیق، الگوهای بین المللی را پیاده سازی کند و به الگویی برای دیگر بانک ها تبدیل شود.

عقیلی کرمانی اشاره به اینکه  پس از اجرای برجام، بانک های ایرانی در تلاشند تا خود را با مقررات جدید و بین المللی تطبیق دهند، گفت: در رتبه بندی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ایران رتبه آخر را از نظر رعایت مقررات کسب کرده است.

مدیرعامل بانک خاور میانه تصریح کرد: با تلاش هایی که برای پیاده سازی قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی در وزارت اقتصاد و بانک ها در دست انجام است، این رتبه تا 6 ماه آینده بهبود یابد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با اشاره به ورود این بانک به صنعت بیمه زندگی اشاره و هدف اصلی این کار را مدیریت سرمایه گذاری منابع و بکارگیری صحیح آن عنوان کرد و گفت: بیمه زندگی خاورمیانه به طور حتم تا پایان سال نسبت به صدور بیمه نامه های زندگی اقدام می کند.

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه که نخستین شرکت بیمه تخصصی کشور در بخش بیمه های زندگی شامل بیمه های عمر و زندگی، بازنشستگی و مستمری است، با هدف ایجاد تحول در صنعت بیمه عمر و زندگی و باتمرکز بر بازارهای هدف و شناسایی نیازهای واقعی مشتریان تاسیس شده است.

به تازگی بیمه مرکزی، صلاحیت حرفه ای مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت بیمه را تایید کرده است.