۰ نفر

۱۳۲ هزار نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند

۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 174844
۱۳۲ هزار نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند

مدیرکل دفتر کاریابی‌های وزارت کار از مراجعه ۴۷۰ هزار نفر به دفاتر کاریابی‌ها در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: واگذاری امور مربوط به بیمه بیکاری در دو استان کشور به شکل الکترونیکی انجام شده و نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

محمد اکبرنیا اظهار کرد: از مجموع ۴۷۰ هزار نفری که در ۱۰ ماهه امسال به کاریابی‌ها مراجعه کردند ۱۳۲ هزار نفر در قالب معرفی مشغول کار شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  وی درباره طرح واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها، گفت: هدف ما این بود که شکل کار تغییر کند و از حالت دستی خارج شود به نحوی که کل فرایند واگذاری از زمانی که فرد بیکار می‌شوند تا زمان برقراری مقرری او به شکل الکترونیکی انجام شود.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار اضافه کرد: با واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها در صورتی که فرد بیکار شود از طریق مراجعه به مراکز کاریابی زمینه اشتغال مجدد وی فراهم می‌شود.

اکبرنیا تصریح کرد: دغدغه ابتدایی ما اشتغال مجدد بود ولی به تدریج و پس از ورود به کار، سازمان تامین اجتماعی از این طرح استقبال کرد و مقرر شد تا همه مسایل را در ارتباط با سایت تامین اجتماعی الکترونیکی کنیم.

مدیرکل دفتر کاریابی‌های وزارت کار از انجام الکترونیکی این طرح در دو استان البرز و قزوین خبر داد و گفت: واگذاری امور بیمه بیکاری در استان قزوین به شکل الکترونیکی صورت گرفته و خوشبختانه در استان البرز نیز صفر تا صد طرح به شکل پایلوت تمام الکترونیکی انجام شده است به نحوی که تمام کسانی که از قبل بیمه بیکاری می‌گرفتند وارد سیستم شدند.

وی با بیان اینکه واگذاری امور بیمه بیکاری در برخی استانها به شکل دستی انجام شده است، گفت: در صورت گرفتن تایید نهایی از استان البرز می‌توانیم با همکاری سازمان تامین اجتماعی و حوزه روابط کار این بخش را ساماندهی کنیم.