۰ نفر

نوبخت: دولت جدید آمریکا در مرحله آزمون و خطا است

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷
کد خبر: 173824
نوبخت: دولت جدید آمریکا در مرحله آزمون و خطا است

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: هر اقدام خصمانه‌ای که از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری در راستای تهدید منافع و مصالح ملت ایران انجام شود ملت ایران این حق را به دولت خود می‌دهد که با این اقدامات مقابله کند.

محمدباقر نوبخت امشب در حاشیه نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های کشور اظهار داشت: امسال و سال قبل نیز با تحریم و هم محدودیتی که از سوی اوپک در زمینه تولید و صادرات نفت اعمال می‌شد روبه‌رو بودیم که این موانع در بعد از برجام برداشته شد و در دی ماه امسال توانستیم 2 میلیون و 900 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کنیم که در سال 96 تلاش داریم از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: پیش‌بینی دولت برای درآمدهای نفتی سال آینده، 111 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم با بهره‌گیری از این شرایط رشد اقتصادی کشور را شتاب بخشیم، این درحالی است که در 6ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کشور رشد حدود 6.5 درصدی با احتساب درآمدهای نفتی و 4.5 درصد بدون احتساب درآمدهای نفتی بوده و امیدواریم روند به همین منوال ادامه یابد تا اقتصاد ملی را نسبت به تکانه های بین المللی تقویت کنیم.

در بودجه سال96 بیش از 62هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی درنظر گرفته شده است

نوبخت به بودجه‌بندی کشور اشاره و تصریح کرد: در بودجه سال آینده 62هزار و 700میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده که از این اعتبار، بیش از 10هزار میلیارد تومان برای 4اولویت گسترش شبکه حمل و نقل ریلی، محیط زیست، آب و فاضلاب تخصیص می‌یابد.

وی افزود: لایحه یک‌هزار و 84 هزار‌ میلیارد تومانی بودجه سال 96 کشور از سوی دولت به مجلس تقدیم شده که از این میزان، 371 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و 757 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که البته از 371 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، 51 هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی و 320 هزار میلیارد تومان اعتبارات و بودجه عمومی است که 160 هزار میلیارد تومان آن از محل مالیات و درآمدهای گمرکی و حدود 116 هزار میلیارد تومان نیز از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای تامین می‌شود.

رئیس برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: گسترش شبکه حمل و نقل ریلی کشور یکی از اولویت های دولت یازدهم است و دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال، اتصال 5 مرکز استان به شبکه سراسری ریلی کشور را در دستور کار دارد.

نوبخت با اشاره به بودجه ‌استان مرکزی اشاره کرد وگفت: استان مرکزی در قانون بودجه امسال، 246 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی داشته که در سفر هیئت دولت به استان در طول امسال 929 میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها و پروژه های این استان اختصاص یافت که این اعتبار برای 55 طرح و پروژه در نظر گرفته شده که 400 میلیارد تومان آن طی سال جاری و 529 میلیارد تومان نیز در سال 96 تخصیص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تاکنون حدود 89 درصد اعتبارات درنظر گرفته شده سال 1395 تخصیص داده شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تمامی اعتبار 400میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای استان مرکزی تخصیص یابد.

دولت جدید آمریکا در مرحله آزمون و خطا است

نوبخت با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: هر اقدام خصمانه‌ای که از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری در راستای تهدید منافع و مصالح ملت ایران انجام شود ملت ایران این حق را به دولت خود می‌دهد که با این اقدامات مقابله کند.

وی افزود: البته به نظر می‌رسد دولت جدید آمریکا با توجه به آن که به تازگی روی کار آمده، در مرحله آزمون و خطاست و تصمیماتی اخذ کرده که حتی مردم این کشور و دولت‌های دیگر نیز نسبت به آن معترض هستند.

وی با اشاره به میزان اعطای تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق دریافت کرده است.

نوبخت خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیازمند آن هستیم که از مشارکت بخش خصوصی برخوردار شویم و در همین راستا در طول سفر امروز به استان مرکزی از دو واحد صنعتی بازدید کردیم و زمینه های برطرف ساختن مشکلات آنها بررسی شد.