۰ نفر

مهم‌ترین اولویت‌های دولت تا پایان سال‌جاری اعلام شد

طرح‌های مسکن مهر تا پایان‌ ‌دولت تکمیل می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۹
کد خبر: 172874
طرح‌های مسکن مهر تا پایان‌ ‌دولت تکمیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت: تحقق پروژه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی و تعیین تکلیف تکمیل این پروژه‌ها تا پایان سال یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در سال‌جاری است.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در بدو ورود به هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی در استان هرمزگان و تأثیر آنها در کل کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی در ادامه بیان‌داشت: بسیاری از پروژه‌های موجود در استان هرمزگان در سطح ملی مطرح هستند و لذا تأمین اعتبار به‌موقع و اجرای آنها مورد توجه ویژه دولت قرار دارد.

سخنگوی دولت اظهار امیدواری‌کرد: برخی مشکلات و مسائل استان در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی چاره‌جویی و حل شود.

نوبخت، تحقق پروژه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی و تعیین تکلیف تکمیل این پروژه‌ها تا پایان سال را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در سال‌جاری عنوان‌کرد.

وی تاکیدکرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای فعالیت شوراهای برنامه‌ریزی استانی، اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها است، تعیین اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات و زمان‌بندی مناسب تخصیص اعتبارات از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی در استان‌ها پیگیری می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور با بیان اینکه هدف‌گذاری در زمینه اجرای پروژه‌ها از ابتدای سال با جدیت پیگیری شده است گفت: اکنون برخی از پروژه‌ها افتتاح و بخشی دیگر در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نوبخت در پایان با اشاره به اینکه محدودیت در اعتبارات همیشه مطرح بوده است تصریح‌کرد: اما باید با اتکای به روش‌های مختلف در زمینه تکمیل پروژه‌ها اقدام کرد.

محمدباقر نوبخت عصر امروز در سیزدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به مصوبه دولت برای رفع مشکل بدهی بانکی کشاورزان اظهارداشت: براساس مصوبه هیئت دولت برای تسهیلاتی که اصل آن کمتر از  100 میلیون تومان باشد، کشاورزان هر مقدار سود و جریمه به بانک بدهکار باشند، دولت آن را پرداخت می‌کند.

وی بیان‌داشت: مجموعه بدهی بخش کشاورزی به بانک‌ها باید تفکیک شود تا برای بدهی‌های وام‌های بیش از 100 میلیون تومان نیز تصمیم‌گیری کنیم.

معاون ربرنامه‌ریزی ئیس جمهور با بیان اینکه ردیف ویژه‌ای برای توسعه استان هرمزگان در نظر گرفته‌ایم، افزود: برنامه دولت برای هرمزگان توسعه جزایر این استان است چون هر کدام از این جزایر ظرفیت‌های بزرگی دارند و باید در راستای شاهد شکوفایی این جزایر تلاش کنیم.

نوبخت تصریح‌کرد: در برنامه ششم توسعه نیز دولت چهار محور را اولویت قرار داده که در محور مکانی، منطقه مکران در اولویت این برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بودجه 96 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اولویت‌های آب و فاضلاب و محیط زیست و شبکه ریلی قرار داده‌ایم، تصریح‌کرد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار برای بخش آب و از جمله مجتمع‌های آب روستایی اختصاص می یابد که هرمزگان نیز می تواند از این اعتبارات بهره مند شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت یازدهم مصمم است تا پایان این دوره از دولت تمامی طرح‌های مسکن مهر را تکمیل کند، بیان‌کرد: در سال جاری  هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات این بخش از جمله برای تامین آب و برق پرداخت شده است.

نوبخت به پرداخت 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در 2 ماه گذشته به وزارت آموزش و پرورش اشاره‌کرد و بیان‌داشت: 2 هزار و 700 میلیارد تومان از این مبلغ برای مطالبات پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شد و هزار و 300 میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص یافت.

وی بیان‌کرد: استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اولویت نوسازی مدارس قرار دارند و باید پیگیری شود تا سهم هرمزگان از این اعتبار متناسب با کمبودها اختصاص یابد.