۰ نفر

مشکل حقوقی دلیل اجرای قرارداد ساخت کشتی با کره‌جنوبی

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹
کد خبر: 172870
مشکل حقوقی دلیل اجرای قرارداد ساخت کشتی با کره‌جنوبی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: اگر مشکل حقوقی نداشتیم، به‌طور حتم قرارداد ساخت کشتی با کشور کره‌جنوبی را اجرا نمی‌کردیم.

«محمدباقر نوبخت» امشب (چهارشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، با بیان اینکه توسعه جزایر استان به‌ویژه ابوموسی از اهم برنامه‌های دولت است، تصریح کرد: در این جلسه گزارشی درباره تأمین آب شُرب ضرورت انتقال آن به داخل شهر داده شد و همچنین دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی مشکلات موجود در واحد کشاورزی را مطرح کردند که البته خوشبختانه مصوبه‌ای در دولت به اجرا درآمده که افرادی که تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات معوق دارند، سود و جرائم آن‌ها بخشیده شود تا در افزایش تولید مؤثر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: توسعه استان هرمزگان جزو اولویت‌های دولت است و در سفر گذشته به هرمزگان فرصتی شد از جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بازدید کنم و در این مدت نسبت به توسعه جزایر به‌ویژه ابوموسی اقداماتی انجام شد.

نوبخت با اشاره به اینکه راه‌اندازی پرواز مستمر روزانه از ابوموسی در دهه فجر به‌صورت دائمی در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در این سفر از دیگر جزایر استان نظیر هرمز و لارک بازدید خواهم داشت و مجموعه تصمیماتی از سوی شورای برنامه‌ریزی استان برای پیشرفت و آبادانی شهرهای مختلف استان اتخاذ می‌شود را پیگیری خواهم کرد.

این مقام مسئول همچنین با ابراز خشنودی از بارندگی‌های اخیر استان هرمزگان، خاطرنشان کرد:طی ماه‌های اخیر وضعیت بحرانی بی‌آبی و خشک‌سالی استان هرمزگان را دنبال می‌کردم و این بارندگی باعث امیدواری و خوشحالی‌مان شد که مقداری از مشکلات کاسته شود.

وی بابیان اینکه طی هفته جاری جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار و در آن ارائه راهکار جهت رفع مشکلات دشت میناب بحث شد، اضافه کرد: مشکلات دشت میناب و نگرانی مردم منطقه قابل‌درک است و دولت تمامی همت خود را برای رفع آن به کار بسته است.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت مصمم است تا پایان سال جاری مشکل مسکن مهر را برطرف و این پرونده را ببندد، عنوان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اختصاص‌یافته است که امیدواریم بتواند دغدغه دولت و مردم در سرنوشت مسکن مهر را برطرف کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در ادامه درباره مشکلات آموزش‌وپرورش در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دولت ۴ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه وزارت آموزش‌وپرورش به این وزارتخانه اختصاص داد و طی دو ماه گذشته مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقد پرداخت شد که در استانی مانند هرمزگان تمامی مطالبات فرهنگیان بازنشسته و حق‌التدریس معلمان داده شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده به بخش نوسازی مدارس اختصاص‌یافته است، ادامه داد: استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده‌ای در این بخش مواجه‌اند و برای دولت در این بخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که امیدوارم با رایزنی‌هایی که انجام خواهد گرفت سهم استان هرمزگان متناسب با مشکلات آن دیده شود و مشکلات گفته‌شده در خصوص کمبود مدارس و کلاس‌های تخریبی برطرف شود.

نوبخت همچنین در رابطه با عدم تکمیل پروژه پل خلیج‌فارس، تصریح کرد: متأسفانه در این پروژه با مشکلاتی چه مالی و چه فنی وجود دارد و برخی دغدغه‌ها در جلسه بنده با ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد مطرح شد و در این خصوص مسائلی وجود دارد که مطرح کردن آن در این جلسه ضرورت ندارد.

سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات درمانی استان هرمزگان به‌ویژه جزیره ابوموسی یکی از دغدغه‌های دولت است، گفت: در این جزیره با مشکل نبود جراح و متخصص بیهوشی روبه‌رو هستیم و در تلاش برای حل این موضوع هستیم.

نوبخت درباره مشکلات صنعت کشتی‌سازی هرمزگان افزود: بعدازاینکه ماه گذشته در بندرعباس حضور پیدا کردم، دو هفته بعد به بوشهر سفر کردم و از کارخانه صدرا بازدید و ظرفیت صنعت دریایی کشور را روبه‌پیشرفت مشاهده کردم و اگر مشکل حقوقی نداشتیم به‌طور حتم قراردادمان با کره‌جنوبی را اجرا نمی‌کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم برای صنعت دریایی و کشتی‌سازی اقدامات اساسی انجام دهیم جلسه‌ای هفته آینده برگزار و بخشی از حمایت‌های صندوق توسعه ملی را شامل این صنعت می‌کنیم.

همچنین در این جلسه نوبخت در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان بخش خصوصی حوزه کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف و کمک دولت به کشاورزان با بدهی‌های میلیاردی، اظهار کرد: در این خصوص از مسئولان استان می‌خواهم نامه‌ای به دفتر بنده ارسال و تعداد و مقدار بدهی تفکیک و اعلام شود تا در خصوص برطرف کردن مشکلات کشاورزان در این بخش به راهکارهایی برای کمک به آن‌ها برسیم.