۰ نفر

جهانگیری:دولت تلاش می‌کند مشکلات جانبازان و ایثارگران را مرتفع سازد

۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷
کد خبر: 171631
جهانگیری:دولت تلاش می‌کند مشکلات جانبازان و ایثارگران را مرتفع سازد

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: زمانی که به جای شعار و سخن گفتن، نیاز به عمل و حضور در صحنه بود،‌ شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران و حراست از خاک کشور فداکاری و کشور را در مقابل تهاجم دشمنان حفظ کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اسحاق جهانگیری شب گذشته در دیدار اعضای هیات امناء انجمن جانبازان نخاعی اظهار کرد: از خداوند می‌خواهم که ما را یاری کند تا بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیز امام شهدا شرمنده نباشیم.

وی با یادآوری مشکلات و دغدغه‌های متعدد جانبازان و مسائل و دشواری‌های مختلفی که خانواده‌های جانبازان با آن مواجه هستند، تصریح کرد: یادآوری مشکلات جسمی و روحی جانبازان در کنار تنگنای معیشتی این عزیزان، چیزی جز شرمندگی برای مسئولین به همراه ندارد.

جهانگیری با تاکید بر نگاه ویژه شخص رییس‌جمهور و توجه سایر اعضای دولت نسبت به جانبازان و ایثارگران گفت: رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و تامین نیازهای آنان از اولویت‌های مهم دولت است که همواره مورد تاکید دکتر روحانی نیز بوده است و دولت با حداکثر توان تلاش خواهد کرد دغدغه‌های جانبازان و ایثارگران که مدافعان اصلی کشور و نظام بوده اند را مرتفع سازد.

دیدار جمعی از جانبازان با معاون اول رئیس‌جمهور

معاون اول رئیس‌جمهور از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست ظرف دو هفته جلساتی را با نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان انجمن جانبازان نخاعی برگزار و برای بهبود وضعیت معیشتی و رفع دغدغه‌های جانبازان راهکارهایی پیدا کنند.

وی افزود: دولت از لحاظ درآمد و بودجه در تنگنای شدیدی قرار دارد اما با این وجود تلاش خواهد کرد وضعیت جانبازان 70 درصد را بهبود بخشد.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم با اشاره به عمق و گستردگی مشکلات و مسائل جانبازان گفت: در اسرع وقت برای بررسی مشکلات و یافتن راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های جانبازان جلساتی برگزار خواهیم کرد.

در این نشست که معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم حضور داشت، برخی از اعضای هیات مدیره جانبازان نخاعی دغدغه‌ها و مشکلات جانبازان را مطرح و گزارشی از تعداد و وضعیت جانبازان نخاعی گردنی و کمری ارائه کردند.

براساس این گزارش انجمن جانبازان نخاعی از سال 89 تاسیس شده است و اعضای هیات مدیره آن از طریق انتخابات تعیین می شوند.

دیدار جمعی از جانبازان با معاون اول رئیس‌جمهور

در این گزارش همچنین شرایط خاص و ویژه جانبازان نخاعی و مشکلات متعدد آنها و خانواده‌هایشان تشریح و اعلام شد که 2 هزار نفر جانباز نخاعی کمری و 201 نفر جانباز نخاعی گردنی در کشور وجود دارند که با مشکلات متعدد و سختی‌های فراوان مواجه هستند و همسر و خانواده‌های آنها نیز به دلیل آنکه بار رسیدگی و پرستاری از این جانبازان را بر عهده دارند، دچار مشکلات جسمی شده‌اند که این موضوع بر دغدغه‌ها و گرفتاری‌های آنها افزده است.

در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به شرایط سخت و وضعیت ویژه جانبازان 70 درصد نخاعی گردنی و کمری، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف دو هفته آینده جلساتی برگزار و راهکارهایی برای بهبود وضعیت این جانبازان و کاهش مشکلات و رفع دغدغه آنان پیدا کنند.