۰ نفر

مصوبه مجلس درباره بازنشستگی زنان شاغل

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۸:۵۷
کد خبر: 171173
مصوبه مجلس درباره بازنشستگی زنان شاغل

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «بانوان شاغل با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدودیت سنی می‌توانند بازنشست شوند» گفت: بازنشستگی این افراد براساس پرداخت حق بیمه توسط آنان است.

سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به جزئیات مصوبه اخیر مجلس درباره بازنشستگی زنان شاغل با سابقه 20 سال خدمت، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرد بیانگر این است که زنان شاغل به هر اندازه که حق بیمه پرداخت کرده باشند، حقوق و مزایای آنها محاسبه و پرداخت می‌شود. وی افزود: در واقع اگر کسی 15 روز در ماه حق بیمه پرداخت کرده و دارای سابقه 20 سال خدمت است، می‌تواند بازنشست شده و به همان میزان هم از پاداش و مزایا برخوردار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل دارای حداقل سابقه 20 سال و بدون محدودیت سنی موافقت کنند و این موضوع شامل تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، تامین اجتماعی و... است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: البته پیش از این قانونی وجود داشت مبنی بر اینکه آنهایی که بیمه صندوق کارگری هستند، با 20 سال خدمت و 42 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند، تامین اجتماعی نیز شرط سنی را 55 سال در نظر گرفته بود.

وی افزود: اما با توجه به این که تامین اجتماعی زیر بار نمی‌رفت که بازنشستگی را انجام دهد، مجلس مصوبه‌ای را در برنامه ششم گذراند که تمامی صندوق‌های بازنشستگی و بدون محدودیت سنی نسبت به بازنشسته کردن مشمولان این قانون اقدام کنند.ذوالقدر همچنین اظهار کرد: بنابراین برای اینکه این مصوبه بار مالی برای دولت نداشته باشد، در برنامه ششم مصوب شد که به میزان پرداخت حق بیمه از حقوق و مزایا برخوردار شوند.