۰ نفر

انتشار خلاصه گزارش نوآوری‌های کسب و کار

۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 171005
انتشار خلاصه گزارش نوآوری‌های کسب و کار

اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران خلاصه گزارش نوآوری‌های گزارش کسب و کار سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

  گزارش کسب و کار ۲۰۱۷ با شعار "فرصت‌های برابر برای همه"، داده‌های ۱۹۰ کشور را پوشش می‌دهد که بر این اساس بهترین رتبه به کشور نیوزیلند اختصاص دارد که جایگزین سنگاپور شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، در گزارش کسب و کار ۲۰۱۷، شاخص «فروش به دولت» شامل دسترسی و شفافیت، امنیت مزایده و مناقصات، تاخیر در پرداخت‌ها، مشوق‌های مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط و مکانیسم‌های حمایتی به صورت پایلوت در نظر گرفته شده است. در گزارش کسب و کار ۲۰۱۷، مقررات بازار کار برای ۱۹۰ کشور در نظر گرفته شده، اما در رتبه‌بندی لحاظ نشده است.

همچنین در گزارش کسب و کار ۲۰۱۷، شاخص پرداخت مالیات به فرآیندهای پس از تسلیم اظهارنامه شامل فرآیندهای پس از انجام تکالیف متداول مالیاتی شرکت مشتمل بر استرداد، حسابرسی و دادرسی مالیاتی بسط یافته است.

در این گزارش برای اولین بار مولفه جنسیت در سه شاخص اصلی شامل شروع کسب و کار، ثبت مالکیت، و اجرای قراردادها وارد شده است. ۱۳۷ کشور در سراسر جهان در سال گذشته، ۲۳۸ مورد اصلاح مقررات کسب و کار را اجرا کردند که نشان دهنده افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل است. در واقع تعداد کشورهایی که حداقل یک اصلاح را انجام دادند از ۱۲۲ کشور به ۱۳۷ کشور افزایش یافته که بیانگر افزایش رقابت کشورها در جهت بهبود شاخص‌های مورد بررسی در فضای کسب و کار است.

شاخص شروع کسب و کار در مقایسه با سایر شاخص‌ها، بیشترین اصلاحات شامل ۴۹ مورد را به خود اختصاص داده و بعد از آن شاخص پرداخت مالیات با ۴۷ مورد اصلاحات قرار دارد.