۰ نفر

بررسی التهاب بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
کد خبر: 167628
بررسی التهاب بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی التهابات بازار ارز در جلسه روز شنبه کمیسیون اقتصادی با حضور مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.

محمد رضا پورابراهیمی داورانی اظهار داشت: به دلیل التهابات موجود در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی و آشفتگی در نرخ ارز، جلسه مشترک تخصصی ویژه ای در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای گذشته با وجود رونق بازار سوداگری ارز، بانک مرکزی نتوانسته به صورت موثر بازار ارز را مدیریت کند و فاصله ایجاد شده در قیمت نرخ ارز آزاد با نرخ ارز مبادله ای باعث شده زمینه برای ایجاد رانت اقتصادی به وجود آید که این موضوع غیرقابل قبول است.

پور ابراهیمی گفت: با وجود اینکه حدود چهار سال از وعده دولت در زمینه یکسان سازی نرخ ارز گذشته اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است و از طرفی باید گزارشی نیز از برداشت درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآوری کرد: در جلسه روز شنبه علاوه بر بررسی موضوعات ذکر شده، راهکارهای ساماندهی بازار ارز بررسی می شود.