۰ نفر

عادل آذر: تعیین شماره کسب و کار برای هر ایرانی در دست پیگیری است

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 165740
عادل آذر: تعیین شماره کسب و کار برای هر ایرانی در دست پیگیری است

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتا در حال پیگیری است.

  عادل آذر که برای دیدار با مسئولان و کارکنان دیوان محاسبات استان و برگزاری نشستی با آنان در راستای تبیین راهبردهای خود، به استان مرکزی سفر کرده است، در بدو ورود به استان مورد استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی قرار گرفت.

‌به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در جمع خبرنگاران در خصوص اقداماتی که در بعد نظارت دیوان محاسبات کشور در دست انجام دارد و آخرین اخبار این حوزه به ماده قانونی که در لایحه برنامه ششم پیشنهاد شده اشاره کرد و افزود: براساس این ماده پیشنهاد شده یک نظام ثبت پرداخت به کارکنان دولت اعم از حقوق و مزایا و پاداش‌ها در سال اول برنامه ششم مستقر ‌شود و تمام دستگاه‌های دولتی موظفند هرگونه پرداختی که به کارکنان دارند را در این سامانه ثبت کنند.

عادل آذر افزود: این اقدام در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم، اقدام بسیار خوبی خواهد بود و باعث می‌شود که جریانات اخیر که پیش آمد اتفاق نیفتد و پیشگیری شود.

وی در خصوص اقدام دیگری که دیوان محاسبات در پیش دارد، گفت: این اقدام ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتاست.

وی تصریح کرد: براساس این نظام همانگونه که هر ایرانی یک شماره ملی دارد، باید یک شماره کسب و کار هم داشته باشد. این اقدام در دنیا رایج است و برکات آن بویژه در حوزه شفافیت اقتصادی و امور مالیاتی بسیار زیاد بوده و منافع زیادی برای کشورها دارد، ایران نیز در حال گام برداشتن در این مسیر است.

عادل آذر تاکید کرد: حوزه نظارتی این اقدام برعهده دیوان محاسبات و اجرای آن با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه است.

وی افزود: از آنجاکه بستر دولت الکترونیک فراهم است، زمان آن رسیده که ما این سامانه اطلاعات اقتصادی را براساس شناسه یکتای کسب و کار در کشور داشته باشیم. سعی داریم این مهم را در قالب لایحه به مجلس برده و به قانون تبدیل کنیم که مقدمات کار در حال اجراست.