۰ نفر

برخورد وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی

۱ دی ۱۳۹۵، ۱:۵۶
کد خبر: 165659
برخورد وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که نگاه دستگاه امنیتی ، ایجاد امنیت برای حوزه های مختلف است نه حاکم کردن امنیت بر آنها ، گفت : وزارت اطلاعات از سرمایه گذاران حوزه تولید و اشتغال حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر روز سه شنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : سرمایه گذاران واقعی نباید هیچ گونه نگرانی برای امنیت سرمایه گذاری در کشور داشته باشند و مجموع جامعه اطلاعاتی کشور از آنها حمایت خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد : امروز اشتغال و بیکاری از دغدغه های تمام مسئولان کشور است و دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور نخواهد شد و باید سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عرصه شوند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت : لازمه جذب سرمایه گذاری در کشور احساس امنیت است و این امنیت در حد مطلوبی در کشور وجود دارد و از سرمایه گذاران حمایت می شود.

علوی اضافه کرد : وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی در جامعه و سرمایه دارانی که بخواهند در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کنند، برخورد می کند.

وی افزود : امروز امنیت نیاز تمام بخش ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و رسانه هاست و ما امنیت را برای این بخش ها نه حاکم بر این بخش ها می خواهیم .

وزیر اطلاعات تصریح کرد : ما در حوزه اقتصادی نیز امنیت را برای اقتصاد می خواهیم و نباید امنیت بر اقتصاد سایه افکند.

 پیوند مردم و مسئولان نقطه اوج امنیت

وزیر اطلاعات همچنین از مردم به عنوان مهم ترین ذخیره تولید امنیت در کشور یاد کرد و گفت : امروز پیوندی که بین مردم ، مسئولان و رهبری نظام وجود دارد، باعث دوام و بقاء نظام جمهوری اسلامی شده است و مردم نظام را از خود می دانند و پیدایش این نظام حاصل خون شهداست و بقای آن نیز مرهون حفاظت از خون شهدا و اتحاد و همدلی است.

وی افزود : تاکنون مردم نقش خود را به خوبی در حفظ این پیوند ایفا کردند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و مسئولان ما هم باید با خدمتگزاری بی منت بر استحکام هر چه بیشتر این پیوند برای بقاء امنیت پایدار تلاش کنند.

 بهره گیری از فناوری روز برای خنثی سازی تهدیدات

وزیر اطلاعات گفت : امروز امنیت موجود در کشور مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی است و این نیروها با اشراف اطلاعاتی که دارند ، مسائل مشکوک را شناسایی و با رادار اطلاعاتی این نقاط مشکوک را از بین می برند.

وی افزود : وزارت اطلاعات با مطالعه دانش پایه در شناسایی فرصت ها و تهدیدات امنیتی و نقاظ ضعف و قوت دستگاه های متولی و بهره گیری از فناوری روز ( دانش بنیان) و روش های نرم افزاری موفق شده است تا بسیاری از تهدیدهای امنیتی را با کمترین هزینه از بین ببرد.

علوی گفت : امروز همدلی و تعامل بین جامعه اطلاعاتی کشور ارزشمندترین سرمایه ای است که توانست امنیت مطلوب را در ایران برقرار کند به گونه ای که این همدلی و تعامل مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : همدلی و پیوند مستحکم کاری بین جامعه اطلاعاتی کشور با دستگاه های امنیتی بالادست اعم از وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و شورای امنیت میلی باعث شد تا کشور به دستاوردهای امنیتی بزرگی دست پیدا کند .

وزیر اطلاعات گفت : در حالی امروز جمهوری اسلامی ایران با تلاش نیروهای اطلاعاتی در درجه مطلوب امنیتی قرار دارد که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپایی با وجود سرمایه گذاری های کلان در این حوزه با امنیت شکننده مواجه هستند.

وی افزود : امنیت مطلوب موجود در ایران با وجود قرارگیری در منطقه ای ناامن همانند عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه مورد تعجب بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است و ما باید قدر این امنیت را بدانیم.