۰ نفر

تکلیف اقتصادی مجلس برای نیروهای مسلح

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 165349
تکلیف اقتصادی مجلس برای نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس دستگاه‌ها و نیروهای مسلح را مکلف کردند که رشد و بهره‌وری در اقتصاد را محور قرار داده و با اجرای چرخه مدیریتی در مجموعه خود تغییرات لازم را برای عملیاتی کردن این چرخه به کار گرفته و گزارش سالانه به سازمان ملی بهره وری ایران ارائه کنند.

نمایندگان در جلسات علنی عصر امروز (دوشنبه) ماده ۵ لایحه برنامه ششم توسعه را با ۱۴۹ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بند الف ماده ۵- الف- دستگاههای اجرائی و نیروهای مسلح مکلفند برای محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد، ضمن اجرائی نمودن چرخه مدیریت بهره‌وری در مجموعه خود، تمهیدات لازم را برای عملیاتی نمودن این چرخه در واحدهای تحت تولیت خود با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری ایران فراهم نموده و گزارش سالانه آن را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه نمایند. دستگاههای اجرایی مکلفند در شش ماه نخست برنامه، برنامه های عملیاتی خود برای ارتقاء بهره‌وری از طریق تسهیل و تشویق فعالیتهای غیردولتی در حوزه های مربوطه را به تأیید سازمان ملی بهره‌وری رسانده و سازمان ملی بهره‌وری نیز حداکثر ظرف مدت یکسال مجموعه اقدامات مذکور را به تصویب هیات وزیران برساند.

تبصره- اجرای این حکم در خصوص نیروهای مسلح با اذن فرمانده کل قوا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

ب- در راستای ارتقاء شاخص بهره وری، دولت مکلف است نسبت به اندازه‌گیری کارایی و بهره‌وری دستگاههای اجرایی و واحدهای عملیاتی در هر سال برنامه اقدام و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.