۰ نفر

معاون رئیس جمهور تصریح کرد؛

اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری اولویت دولت است

۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 164699
اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری اولویت دولت است

معاون رئیس جمهور گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری اولویت دولت است و در همین راستا تمامی مطالبات پیمانکاران راه‌آهن اردبیل-میانه طی دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

محمدباقر نوبخت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل – میانه یکی از راه‌آهن‌های مهم برای کشور و اقتصاد ملی است، گفت: این راه‌آهن به طول ۱۷۵ کیلومتر در دو بخش اردبیل به فیروزآباد و فیروزآباد به میانه در حال اجرا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه کل بودجه نفت برای امسال ۶۸.۵ هزار میلیارد تومان است که در صورت تحقق امروز با ۲۳ میلیارد دلار کشور را اداره می‌کنیم، افزود: منابع دولت محدود است و باید در این محدودیت منابع تخصیص بهینه انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از نظر دولت شبکه حمل و نقل ریلی یکی از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۳۹۶ نیز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای چهار اولویت مهم آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه حمل و نقل ریلی گذاشته شده است.

نوبخت با بیان اینکه اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری اولویت دولت است، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم این پروژه با شتاب بیشتری ادامه یابد تا این استان در حالت محدود و ایزوله قرار نگیرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل – میانه نیازمند حدود هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: برای فاینانس تلاش فراوانی شده ولی تا به امروز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای استفاده از فاینانس داخلی و یا خارجی استفاده خواهیم کرد، افزود: از همین امروز نیز تا دو هفته آینده همه مطالبات پیمانکاران راه‌آهن اردبیل – میانه از طریق اسناد خزانه پرداخت خواهد شد.