۰ نفر

۳۰۰ میلیارد تومان برای احیا دریاچه ارومیه هزینه شده است

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰
کد خبر: 164605
۳۰۰ میلیارد تومان برای احیا دریاچه ارومیه هزینه شده است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده بود، گفت: از این میزان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

خلیل ساعی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه تراز امروزی دریاچه ارومیه 1270.49 است که در مدت مشابه سال قبل 1270.21 بود اظهار داشت: این تراز با تراز سال 1392 یکسان است ولی در مجموع، میزان نزولات جوی و ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به بلندمدت کاهش‌یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه 1700 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده بود، ابراز داشت: از این میزان تاکنون 300 میلیارد تومان تخصیص‌یافته است که 54 درصد آن به آذربایجان غربی، 18 درصد به آذربایجان شرقی و 5 درصد به استان کردستان و بقیه به ستاد مرکزی احیای دریاچه ارومیه اختصاص‌یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی مطالب منتشرشده در رسانه‌ها مینی بر تخصیص اعتبار دریاچه در سه سال گذشته را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت و ستاد احیا به وظیفه خود برای تثبیت و احیای دریاچه عمل کرده و باید امسال نیز احیا را ادامه داده و از برنامه عقب نمانیم.

ساعی با اشاره به اینکه برای بحث فرهنگ‌سازی ستاد احیا و صرفه جویی در مصرف آب، 2 میلیارد تومان پرداخت‌شده است، ابراز داشت: جهاد کشاورزی 6 میلیارد تومان و آب منطقه‌ای 46 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته و آب و فاضلاب استان هم در برابر اعتباری که دریافت کرده بیش از تعهد خود عمل کرده است.

وی بر تحقق اشتغال جایگزین کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد، بخش زیادی از آب که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود صرفه‌جویی شده و فرآیند احیای دریاچه تسریع می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزایش میزان بهره‌مندی از نزولات جوی و روانه شدن به سمت دریاچه ارومیه را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شرایط حساس فعلی نباید منتظر اعتبارات بود و باید تا جایی که امکان دارد این روند احیا را ادامه داد.