۰ نفر

بیکاری سالی نیم درصد کم خواهد شد

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰:۴۰
کد خبر: 163970
بیکاری سالی نیم درصد کم خواهد شد

-نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش نرخ بیکاری به میزان نیم درصد سالیانه در طول سال های برنامه ششم از مصوبات امروز این کمیسیون بود.

«محمدرضا تابش» در تشریح جلسه پایانی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی که دیروز -دوشنبه-برگزار شد گفت: جلسات امروز این کمیسیون به صورت فشرده در سه شیفت کاری ادامه یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در جریان جلسه امروز دولت مکلف شد حداکثر تا پایان سال اول اجرای برنامه، نسبت به تدوین و آغاز اجرای «برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی» اقدام کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: همچنین دولت می بایست به منظور نیل به رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت، نسبت به اعمال سیاست های اشتغال زایی، مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه ای و حمایت از مشاغل کوچک خانگی و دانش بنیان اقدام کند.

تابش ادامه داد: نمایندگان مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کردند خدمات امداد اجتماعی، حمایتی و توانمندسازی و بیمه اجتماعی، درمان و بازنشستگی را در قالب نظام چند لایه تامین اجتماعی به این قبیل افراد با هدف کاهش و رفع فقر غذایی، آموزشی، بیمه ای، درآمدی و مسکن ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین بیان کرد: برقراری، استقرار و روزآمدسازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی چند لایه مشتمل بر حوزه های امدادی، حمایتی و بیمه های اجتماعی و شکل گیری پرونده الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی برای تمامی آحاد مردم؛ از دیگر تکالیف قانونی دولت در طول مدت اجرای برنامه ششم است.

وی تأکید کرد: همچنین دولت باید به گونه ای برنامه ریزی نماید تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان ها و صندوق های بیمه گر اجتماعی مستقل شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نشود.

تابش ادامه داد: دولت مکلف شد تا کلیه طرح های جمع آوری، مهر، کنترل و بهره برداری از گازهای همراه تولید و مشعل در کلیه میادین نفت و تاسیسات صنعت نفت را تکمیل و به مردم واگذار کند و تا پایان برنامه ششم حداقل 90 درصد گازهای مشعل، مهار و کنترل شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ضریب بازیافت مخازن کشور در طول برنامه به میزان یک درصد و تامین 75 درصد از منابع مالی(ریالی) و تبدیل 12 هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی از دیگر مصوبات کمیسیون در حوزه انرژی بود.