۰ نفر

وزیر ارتباطات: اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
کد خبر: 163120
وزیر ارتباطات: اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد اما اجرای سیاست واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی مقداری زمان می‌برد، چراکه درصد قابل‌توجهی از آن دولتی است.

محمود واعظی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اعتقاد ما در دولت این است که اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد و دولت تنها نقش سیاست‌گذاری، حمایت، نظارت و رفع مشکلات را داشته باشد اما اینکه دولت خود بخواهد در این زمینه تصدی‌گری کند و رقیب بخش خصوصی باشد قطعا با این اقدام نمی‌تواند سیاست‌های خود را در رابطه توسعه اقتصادی به پیش ببرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: اجرای سیاست واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی مقداری زمان می‌برد، چراکه درصد قابل‌توجهی از آن دولتی است.

واعظی بیان کرد: کاهش تصدی دولت در اقتصاد از جمله راهکارهای مهم اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است و باید در این بخش کار را مردمی کرده و به بخش خصوصی واگذار کرد و این هدفی است که برای آن تلاش می‌شود؛ امیدواریم بتوانیم آن را پیش ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا زمانی که بازار خود را در دولت تعریف می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کیفیت کالاها و محصولات داخلی بالا رود، اضافه کرد: تجربه ثابت کرده شرکت‌هایی که زودتر از کشور خارج‌شده‌اند موفق‌تر عمل می‌کنند. امروز که موانع و تحریم‌ها برداشته و روابط دولت با کشورهای دنیا و منطقه عادی شده، صادرات جز اهداف اساسی دولت است.

 وی با بیان اینکه باید روی موضوع صادرات کار بیشتری انجام داد چرا که این مهم جزو سیاست‌های جدی دولت است، ادامه داد: در حوزه ICT کاری که مربوط به ما باشد را انجام داده‌ایم.

واعظی با اشاره به بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان بیان کرد: در این مجتمع کار بسیار عظیمی در لرستان ‌شده که بازار تولیدات این مجتمع نیز خارجی و صادراتی است و سبب اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان این استان شده اما مزیت مهم‌تر آن برای استان این است که این اقدامات بومی‌سازی شود و از امکانات داخلی مانند خاک، آب و نیروی متخصص داخلی برای پیشبرد اهداف آن استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت نیز حامی تولیدکنندگان در این راه است و در این راستا بازارهای داخلی را برای عرضه این تولیدات محیا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این سه سال هر چه دولت آورده سه برابر سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی شده است، گفت: به دنبال این هستیم که ICT در خدمت موتور توسعه کشور قرار گیرد و در رونق اقتصادی کمک کند و توانمند ساز بخش‌های مختلف باشد، چراکه در حال حاضر در دنیای امروز کشاورزی، بازرگانی، صنعت پیشرفته و سلامت و دیگر بخش‌ها نمی‌توانند بدون ICT موفق باشند.

واعظی با بیان اینکه تا زمانی که بازارهای خود را در ایران تعریف می‌کنیم نباید انتظار داشت که کیفیت‌مان بالا رود، افزود: ICT بهره‌وری در کارها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای این امر را فراهم کنیم خوشبختانه در این سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی انجام‌شده و امیدواریم تا پایان دولت هر آنچه انجام‌شده چند برابر کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید زیرساخت‌ها را در بخش تولید به کار گرفت و از سوی دیگر به دنبال این هستیم که از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌هایی که در استان هستند برای این امر استفاده کنیم علاوه بر آن از شرکت‌هایی که در دیگر شهرهای کشور تجربه موفقی در این زمینه داشته‌اند، دعوت کرده و امیدواریم تا دو ماه آینده بتوانیم قراردادهایی در راستای توسعه کسب‌وکار و ایجاد اشتغال منعقد کنیم.

وی یادآور شد: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی توسط تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، روسیه، آذربایجان، امارات، اندونزی، فیلیپین و مالزی به عهده ایران گذاشته ‌شده است که حضور هریک از کشورهای یاد شده خود ظرفیتی برای توسعه اقتصادی استان لرستان خواهد بود.