۰ نفر

تصویب هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق برنامه ششم

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 162415
تصویب هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق برنامه ششم

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از تصویب ماده مربوط به هدفمندی یارانه ها در جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق خبر داد.

محمد خدابخشی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم ماده مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در لایحه پیشنهادی دولت با تغییراتی به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: به موجب مصوبه امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق در بخش هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده شد قیمت آب و حامل‌های انرژی، گاز، برق، بنزین، گازوئیل و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی اصلاح کند و از منابع حاصل برای رونق تولید، ایجاد اشتغال، کاهش آلودگی و پرداخت نقدی و غیرنقدی یارانه به خانواده‌هایی که متوسط درآمدشان پایین است و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌ها استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه دیگر امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد پنج درصد از منابع بودجه عمومی کشور را به تقویت بنیه دفاعی در طراز قدرت منطقه‌ای اختصاص دهد و در هر سال برنامه، متناسب با انواع تهدیدها نیم‌درصد آن را افزایش دهد.

خدابخشی در پایان درباره انتشار خبری مبنی بر در نظر گرفتن میانگین پنج سال آخر خدمت برای بازنشستگی نیز گفت: کمیسیون تلفیق چنین مصوبه‌ای نداشته و طبق قانون قبلی دو سال آخر خدمت مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی قرار می‌گیرد همچنین اگر دستمزد دو سال آخر خدمت بیمه‌پردازان تأمین اجتماعی رشد نامتعارف داشته باشد اما این رشد ناشی از ارتقای شغلی یا تغییر کارگاه نباشد، کارفرما مکلف است خسارتی که به سازمان تأمین اجتماعی وارد می‌شود را پرداخت کند.