۰ نفر

حمایت وزارت کشاورزی از بخش خصوصی برای تولید واکسن

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۴
کد خبر: 161926
حمایت وزارت کشاورزی از بخش خصوصی برای تولید واکسن

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ورود بخش خصوصی به حوزه تولید واکسن حمایت می‌کنیم.

اسکندر زند در مراسمی با حضور هیئت کره‌ای که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهارکرد: دور جدید فعالیت های موسسه رازی  برای توسعه صنعت واکسن در کشور آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه با اشاره به سه برنامه راهبردی ایران در صنعت واکسن، گفت: اولین برنامه های مهم در این حوزه حفظ هسته اولیه دانش فنی در موسسه رازی و انتقال آن به بخش خصوصی است.

زند اضافه کرد: برنامه دوم که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است ارتقای سطح پژوهشی این موسسه برای حضور گسترده در بازار جهانی است تا علم و تکنولوژی جدید، صنعت واکسن و سرم سازی کشور را متحول کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی برنامه سوم را استفاده از تجربه شرکت‌های خارجی در صنعت واکسن و سرم دانست.

زند گفت: در برنامه سوم بنا داریم تجربیات خود را با دنیا به اشتراک بگذاریم و تکنولوژی که در حوزه صنعت واکسن در کشور وجود ندارد را به کمک کشورهای خارجی به کشور وارد کنیم.

وی تاکید کرد: هدف بعدی ارتقای دانش فنی تولید واکسن و ورود به حوزه واکسن های نوترکیب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: همه فعالیت هایی که توسط موسسه رازی انجام می شود برای برنامه ریزی ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت واکسن و سرم کشور است بنا داریم موسسه رازی به عنوان واسط میان شرکت های بین المللی و بخش خصوصی عمل کند.

زند به تفاهم نامه‌ای که امروز میان شرکت کره‌ای و موسسه رازی منعقد می‌شود اشاره کرد و گفت: در این تفاهمنامه رازی به عنوان واسط میان بخش خصوصی و شرکت کره‌ای نقش ایفا می‌کند امیدواریم بخش خصوصی به زودی بتواند زمینه تحول صنعت واکسن را در کشور فراهم کند.