۰ نفر

صالحی: نامه‌هایی را برای خرید آب سنگین دریافت کرده‌ایم

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰
کد خبر: 159853
صالحی: نامه‌هایی را برای خرید آب سنگین دریافت کرده‌ایم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به پرسش‌هایی درباره فروش آب سنگین به عمان و وضعیت پیش روی برجام پاسخ داد.

علی اکبر صالحی در حاشیه همایش مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست درباره فروش انتقال مازاد آب سنگین و برنامه ریزی برای آن گفت: همانطور که اعلام شده حدود 11 تن آب سنگین به عمان منتقل کرده‌ایم و این بدین سبب انجام گرفته که طرف مقابل برای خرید آب سنگین اعلام آمادگی کرده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،وی اظهار کرد: ما برای خرید آب سنگین از طرف مقابل نامه‌هایی را دریافت کرده‌ایم و این مقدار آب سنگین را به عمان انتقال داده‌ایم.

صالحی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق تعهدات در برجام عمل می‌کند، افزود: انتظار داریم طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: تا امروز در برجام و امور فنی به خوبی پیش رفته‌ایم و مشکلی نداریم حال در بحث تحریم‌ها برخی کندی‌ها از طرف مقابل مشاهده می‌شود که در ارتباط با عملکرد بانک‌های بزرگ است. البته وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است و فکر می‌کنیم آرام آرام این مهم حل و فصل شود.

صالحی افزود: در مجموع تصور می‌کنیم برنامه برجام به خوبی تا امروز جلو رفته و امیدواریم در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

وی درباره این پرسش که تحولات آمریکا را در موضوع برجام چگونه ارزیابی می‌کند گفت: تصور می‌کنم زمانی که رئیس جمهور آمریکا عملا سکان مملکت را عهده دار شود در چارچوب واقعیات عمل می‌کند چرا که برجام موضوع بین دو کشور نیست که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند و تصور ما این است که مشکلی پیش نخواهد آمد. این موضوع بین المللی است و تصور ما این است که با مشکل چندانی مواجه نشویم. همانطور که مسئولان و دولتمردان ما تصمیمات‌شان مبتنی بر هوشیاری و محاسبه لازم در تمامی ابعاد است.