۰ نفر

وزیر جدید با جدیت برخورد کند

شهریه‌های نجومی در مدارس بیداد می‌کند/ دریافت مبالغ هنگفت از اولیا بصورت غیرقانونی

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
کد خبر: 157736
شهریه‌های نجومی در مدارس بیداد می‌کند/ دریافت مبالغ هنگفت از اولیا بصورت غیرقانونی

مدرسه های غیرانتفاعی ملغمه های عجیبی هستند. معلوم نیست چرا به آنها غیرانتفاعی می گویند. چون تنها چیزی که نیستند، "غیر انتفاعی" بودن است. این مدارس که انتفاعی هستند، 7-8 سالی است که اشتهایشان خیلی زیاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، شهریه های معین شده در وزارت آموزش و پرورش که مبالغ قابل قبولی هم هست و با تورم هم رشد کرده کفاف انتفاع بیشتر را نمی دهد که معمولا بیش از دو برابر شهریه تعیین شده را از اولیای دانش آموزان اخذ می کنند.

جالب اینجاست که در قبال اخذ اجباری شهریه غیرقانونی تحت عناوین متفرقه و کلاس فوق العاده و امثالهم، کیفیت تحصیلی چندان افزایش پیدا نمی کند و هر سال دریغ از پارسال. از همه مهمتر این که این مدارس در قبال دریافت این مبالغ غیرقانونی شهریه، رسیدی هم به اولیای دانش آموز نمی دهند. امری که مصداق گرفتن پول زور است!

مخاطبان اقتصاد آنلاین، مطالب و مستندات زیادی در این خصوص برای ما فرستاده اند که بزودی و به مرور منتشر خواهد شد. اما تصویر ذیل فرم درخواست شهریه مدرسه ای است که منتسب به نام فقیه و فیلسوف شهیر اسلام بوده و بیش از 6 شعبه مختلف دارد و یکی از بزرگترین مدارس کشور محسوب می شود.

شهریه های نجومی در مدارس

شهریه های نجومی در مدارس

در حالیکه طبق اعلام خود این مدرسه در سایت آموزش و پرورش شهر تهران مبلغ کامل شهریه برای این مدرسه خاص 8.2 میلیون تومان است، شهریه واقعی که از اولیا اخذ می شود بیش از 16 میلیون تومان است! بطوری که در زمان ثبت نام هشت میلیون تومان بطور کامل اخذ شده و هم اکنون که کمتر از دوماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد مبلغ 8 میلیون تومان اضافه   درخواست شده تا دانش آموز بتواند در این مدرسه تحصیل کند.

گفتنی است  معمولا مبلغ جدید به بهانه های کلاس فوق برنامه درخواست می شود اما این در حالی است که به گفته برخی اولیاء هنوز وضعیت معلم ریاضی  برخی کلاسهای این مدرسه نجومی در بلاتکلیفی بسر می برد  و حق سرویس هم بطور جداگانه اخذ شده است.

 تخلف دیگر اینکه مدارس مکلفند فرم درخواست شهریه را ممهور به مهر آموزش و پرورش منطقه نمایند. همانطور که در تصویر مشاهده می شود، اثری از مهر آموزش و پرورش منطقه در این فرم وجود ندارد.

متاسفانه عملکرد نظارتی ضعیف وزراتخانه بر مدارس غیر انتفاعی باعث شده که هر یک از مدارس به شیوه خود در پی کسب بیشترین انتفاع در این آشفته بازار باشند. آشفته بازاری که دانش آموزان همچون قربانیان در زیر تیغ تیز شهریه های نجومی ذبح می شوند.

اقتصاد آنلاین آماده شنیدن شکایات اولیاء گرامی نسبت به دریافت مبالغ اضافی در مدارس غیرانتفاعی است.