۰ نفر

تمرکز دولت روی رسیدن به رشد اقتصادی ۵ درصد است

طیب نیا: روند نرخ سود رو به کاهش خواهد بود

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۷
کد خبر: 156898
طیب نیا: روند نرخ سود رو به کاهش خواهد بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را بر رسیدن به رشد اقتصادی پنج درصدی اشتغالزا برای سال آتی معطوف کرده است.

«علی طیب نیا» امروز (دوشنبه) در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: یکی از چالش های مهم در کشور موضوع اشتغال است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: به دلیل عرضه گسترده نیروی کار، دغدغه دولت یازدهم اشتغالزایی برای جوانان است.

طیب نیا تاکید کرد باید رشدی ایجاد کنیم که اشتغالزا باشد.

وی درباره دورنمای وضعیت اقتصادی کشور گفت: دورنما را مثبت می بینم. پس از چند سال کسادی اکنون داریم به رشد اقتصادی پنج درصدی می رسیم که این مقدمه برای سال آتی است تا به رشد بالاتر برسیم.

وی لازمه تحقق گام های بلند اقتصادی را همدلی جامعه اعلام کرد و گفت: همه ارکان نظام باید به هم کمک کنیم، یکدیگر را تقویت کنیم نه اینکه تخریب کنیم. 

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرمایه اجتماعی بزرگ ترین سرمایه کشور است و نباید به آن آسیب زد.

وی گفت: انتظار این است برای تحقق اقتصاد مقاومتی به یکدیگر کمک کنیم و در مردم امید بیافرینیم.

طیب نیا یادآوری کرد: هم نیروی انسانی تحصیلکرده داریم و هم مدیران دلسوز و منابع طبیعی خوب؛ بنابراین می توانیم در کنار یکدیگر گام های مهمی برداریم.

وی درباره نقش مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت اقتصادی گفت: مجلس نقش بسیار موثری دارد و اکنون نیز همدلی بین دولت و مجلس بالاست که رای اعتماد به سه وزیر این همدلی و همراهی را بخوبی نشان می دهد.

سه شنبه گذشته (یازدهم آبان ماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان رای اعتماد دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی طیب نیا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات‌ در درباره افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه، افزود: در مجموع نوسانات در حد یک یا دو درصد را محدود دانسته و معتقدیم در روند کنونی کاهش تورم تاثیر چندانی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که تورم دو مرتبه دو رقمی شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم موفقیت دولت را در زمینه کاهش نرخ تورم در ایران حفظ کنیم.

طیب‌نیا همچنین در حاشیه نمایشگاه در پاسخ به این سوال که در آینده برای نرخ سود چه تصمیمی گرفته می‌شود، گفت: ان‌شاءالله روند نرخ سود رو به کاهش خواهد بود ولی نمی‌توانیم نرخ سود را به صورت دستوری کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه در پاسخ به برخی از سهامداران پدیده شاندیز پاسخ داد که امور مربوط به پدیده شاندیز به وزیر کشور مرتبط است.