۰ نفر

رییس ایمیدرو اعلام کرد؛

اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۵
کد خبر: 155295
اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل ایمیدرو، ضمن بیان اینکه معادن از حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری و همچنین تامین معاش کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سطح دنیا ۲۰۰۰ میلیارد دلار در بخش معادن، چرخش مالی وجود دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به نفت و گاز و ۲۵ درصد به دیگر بخش‌ها اعم از مواد فلزی و غیرفلزی برمی‌گردد.

وی گفت: کشور ما از امتیازات ارزشمندی در بخش نفت و گاز و معادن برخوردار است و بر اساس اکتشافاتی که تا کنون صورت گرفته حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده داریم و پانزدهمین کشور معدنی دنیا هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ارزش کل طرح‌هایی که در برنامه افتتاح قرار دارند بیش از ۱.۶ میلیارد دلار و ارزش کل تعداد طرح های که آغاز می شوند بیش از ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

کرباسیان ادامه داد: سهم بخش‌ها از راه‌اندازی کارخانه ها شامل آهن اسفنجی ۶۰۰ میلیون دلار با ظرفیت تولید چهار میلیون تن، گندله سنگ آهن ۵۹۰ میلیون دلار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و زیرساخت (جاده و تولید برق) ۲۲۱ میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم بخش‌ها از آغاز عملیات اجرایی نیز در زیرساخت ۴۵۰ میلیون دلار اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، تیتانیوم ۱۶۲ میلیون دلار، سرب و روی ۱.۵ میلیارد دلار و توسعه طلا زرشوران ۴۸ میلیون دلار است.