۰ نفر

رئیس اتاق اصناف مشهد:

نگاه اقتصادی دراز مدت اصناف در تجارت با تاجیکستان

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶
کد خبر: 154398
نگاه اقتصادی دراز مدت اصناف در تجارت با تاجیکستان

رئیس اتاق اصناف مشهد در حاشیه ی نشستی که با هدف ایجاد و گسترش حضور اصناف مشهد در تاجیکستان برگزار شد، عنوان کرد: تاجیک ها بسیار علاقمند به استفاده از کالاهای ایرانی در این کشور هستند و ضروری است اصناف نیازهای بازار هدف را سنجیده و نسبت به صدور کالاهای خود به این کشور اقدام نمایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود بنانژاد با اشاره به هم دین، هم فرهنگ و هم همزبانی دو کشور ایران و تاجیکستان اظهار داشت: نکته مهم برای تعامل اصناف مشهد با تاجیکستان ، نگاه اقتصادی دراز مدت به این کشور است، زیرا فعالان اقتصادی ما پس از شناخت از کشور مذکور خواهان ایجاد تجارت موفق با تاجیک ها بوده و به دنبال سود کوتاه مدت از تجارت با این کشور نخواهند بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هزینه سربار تولید در تاجیکستان بسیار پایین تر از ایران است ، تولیدکنندگانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، می توانند تولیدات خود را دراین کشور و سایر کشورهای همسایه تاجیکستان به فروش برسانند.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد بازارهای هدف برای تولیدات ایرانی، در نمایشگاه چیمکنت قزاقستان 11 صنف تولیدی مشهد شامل کیف و کفش، سنگ، خدمات فنی، صنایع فلزی، گل و گیاه، پوشاک، فرش دستباف و... حضور یافتند که با استقبال شایان قزاقها در غرفه های مختلف به ویژه غرفه کیف و کفش مواجه شدند، چون در مقایسه نمونه های ایرانی با نمونه های ترکی کفش ایرانی از نظر کیفیت وکمیت ، یک سرو گردن بالاتر از نمونه ترکی خود بود.

 محمود بنانژاد با اشاره به رشد شایان صنعت کفش مشهد بیان داشت: با توجه به کیفیت بالای تولید کیف و کفش درمشهد این صنعت به عنوان تولید نمونه در کشورشناخته شد، که می تواند با توجه به مزیت های نسبی خود نسبت به محصولات دیگر کشورها مسیر خود را در تجارت با کشورهای مطرح باز نموده و همچنین زمینه کار با کشور تاجیکستان  را به نفع خود رقم زند.