۰ نفر

طرح جمهوریخواهان برای تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا

۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 154228
طرح جمهوریخواهان برای تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا

در اواسط ماه نوامبر پیشنهادهای مختلفی از سوی جمهوریخواهان کنگره برای تشدید تحریم های ایران همزمان با تمدید آن در کنگره مطرح خواهد شد.

به گزارش رویترز، طرح جمهوریخواهان برای تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران در کنگره آمریکاجمهوریخواهان آمریکا قصد دارند در اواسط ماه نوامبر قانون تحریم های ایران را در کنگره این کشور به بحث و بررسی گذاشته و این قانون را برای مدت 10 سال دیگر تمدید کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، نمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا در تدارک تصویب طرحی هستند که به موجب آن تحریم های مرتبط با آنچه که حمایت ایران از تروریسم و آزمایش های موشکی تهران خوانده می شود برای مدت 10 سال آینده تمدید شود.

قانون تحریم های کنگره علیه ایران در 31 دسامبر سال جاری میلادی منقضی می شود.

یک دستیار کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است تمدید قانون تحریم های ایران پیش از انقضای زمان آن از اولویت های کاری " اد رویس" رییس جمهوریخواه این کمیته است.

از سوی دیگر برخی دیگر از دستیاران نمایندگان آمریکا در کنگره این کشور گفته اند برخی از جمهوریخواهان در نظر دارند علاوه بر تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران ، بر تحریم های ایران بیفزایند.

 آنها همچنین می خواهند با تصویب بند جدیدی از اختیارات رییس جمهور آمریکا در زمینه جلوگیری از اجرای تحریم ها کم کنند.

تا کنون دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از اجرای طرح های جمهوریخواهان کنگره برای افزودن بر تحریم های ایران و وضع تحریم های بیشتر علیه ایران جلوگیری کرده است.

نمایندگان کنگره هم اکنون در تعطیلات هستند و روز 14 نوامبر (6 روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهروی آمریکا) به سر کار خود بازخواهند گشت.

یک مقام دولت اوباما در واکنش به این خبر به رویترز گفته است دولت اوباما مایل است درباره چگونگی به پیش بردن تحریم های ایران به شرط مختل نساختن موافقتنامه "برجام" با کنگره مذاکره کند.