۰ نفر

۸۰۰ کالا تحت پوشش استاندارد هستند

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 154028
۸۰۰ کالا تحت پوشش استاندارد هستند

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هزار واحد تولیدی ثبت‌شده در سامانه‌ها در سطح کشور، تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار واحد تولیدی در قالب ۸۰۰ کالا، تحت پوشش استاندارد هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی رامندی در همایش روز جهانی استاندارد اظهار کرد: استاندارد معیاری است که حداقل شرایط لازم و نه مطلوب را مشخص می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته یک میلیون بازرسی و ۱۰ هزار نمونه‌برداری توسط سازمان استاندار انجام شد که ۳۰ هزار تخلف از استاندارد معادل سه درصد مشخص شد که ۲۵۰۰ واحد به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه بهره‌وری بخش کلیدی در رسیدن به اهداف بیان‌شده در سند چشم‌انداز بالادستی است، خاطرنشان کرد: بهره‌وری، کارایی و اثربخشی در کنار هم است.

وی با بیان اینکه استانداردسازی کلید توسعه پایدار است، افزود: مرز بین توسعه یافتگی و در حال توسعه بودن امروزه پروتکل حاکم بر کیفیت زندگی مردم کشورها است.

رامندی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و مردمی کردن استاندارد و بهره‌گیری از فن‌آوری‌ اطلاعات به عنوان اهرم پیشرو از راهبردهای سازمان استاندارد است.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: در سند آمایش کشور برای هر استان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که به نظر می‌رسد چهارمحال و بختیاری با توجه به ویژگی‌هایش باید در زمینه رعایت هرچه بیشتر استانداردها در زمینه خدمات تلاش کند.