۰ نفر

الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه الکترونیکی اطلاعات بدهی و مطالبات

ابلاغیه جدید خزانه‌داری به دستگاه‌های اجرایی

۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۳۳
کد خبر: 153831
ابلاغیه جدید خزانه‌داری به دستگاه‌های اجرایی

خزانه‌داری کل کشور تمام دستگاههای اجرایی را مکلف کرد تا اطلاعات مربوط به بدهی‌ها و مطالبات خود را به صورت الکترونیکی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس بخشنامه جدید معاونت نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه‌دارای کل کشور، تمام دستگاههای اجرایی موظف شدند اطلاعات مربوط به بدهی‌ها و مطالبات خود را به طور الکترونیکی به این وزارتخانه ارسال کنند.

بنا بر این بخشنامه که در تاریخ ۲۶ مهرماه سال جاری از سوی سید رحمت‌اله اکرمی، معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور صادر شده، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، به صورت کاغذی و یا در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه سماد الزامی اعلام شده است.

در بخشنامه معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور آمده است:‌ در اجرای ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مفاد ماده (۲) آیین‌نامه اجرایی‌آن، موضوع تصویب‌نامه مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ هیأت وزیران و پیرو بخشنامه مورخ ۱۹ مردادماه همان سال، این معاونت به منظور بهبود و ارتقای ترتیبات لازم در خصوص نحوه تهیه و ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات توسط تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول و همچنین برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه تهیه و ارسال اطلاعات مذکور، قابلیت لازم برای ارسال الکترونیکی اطلاعات مذکور از طریق سامانه مدیریت بدهی‌های دولت (سماد) واتصال به پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی را فراهم آورده است.

براین اساس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های مشمول به صورت کاغذی و در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه مربوط الزامی است.

به منظور عملیاتی شدن ارسال الکترونیکی اطلاعات از طریق سامانه سماد (زیرسامانه ثبت‌وگزارشگری بدهی‌ها و مطالبات)، باید با هماهنگی مسئولان واحد فناوری اطلاعات (IT) آن دستگاه اجرایی، از دسترسی به سامانه فوق‌الذکر در بستر شبکه دولت با نشانی (۱۹۲,۱۶۸.۲۳.۹۷) و یا (samad.mefa.ir)، از طریق پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی اطمینان حاصل و در صورت عدم اتصال مراتب بطور مکتوب به آن معاونت (مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی های مالی عمومی) اعلام شود.

همچنین به منظور فراهم‌شدن امکان مشاهده و ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، نرم‌افزار مرورگر Mozilla Firefox نسخه ۲۴ به بالا یا Internet Explorer نسخه ۱۰ به بالا و یا Chrome نسخه ۱۵ به بالا و همچنین نرم‌افزار اداری Office نسخه ۲۰۱۰ به بالا در سیستم سخت‌افزاری مربوط پیش‌بینی شود.

در این خصوص، فهرست کارشناسان رسیدگی گزارش‌های استانی و دستگاه‌های اجرایی متمرکز (بر اساس جدول مندرج در پورتال مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی های مالی عمومی با نشانی http://iridmo.mefa.ir تحت عنوان "جدول توزیع واحدهای گزارشگر استان و متمرکز بین کارشناسان مرکز")، به منظور انجام هماهنگی لازم، به عنوان نماینده و رابط مرکز یاد شده تا زمان ارسال اولین گزارش از طریق سامانه صدرالاشاره، در دسترس است.