۰ نفر

مردم هنوز بیکاری را لمس می‌کنند

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 153705
مردم هنوز بیکاری را لمس می‌کنند

تحلیلگر بازار کار می‌گوید: آماری که مرکز آمار ایران در سه ماهه سال جاری از نرخ بیکاری منتشر کرده بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و این امر نشان می‌دهد که آمار بیکاری رفته رفته افزایش یافته و فارغ التحصیلان و کارجویان بیشتری برای ورود به بازار کار تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی، اظهار کرد: درست است که دولت تمام اهتمام خود را به کار گرفته تا نرخ بیکاری را کاهش دهد ولی دولت برروی زیرساختها بیشتر تمرکز کرده تا در دراز مدت شغل ایجاد کند در صورتی که جامعه و مردم به زمان حال نگاه می‌کنند و بیکاری را همچنان لمس می‌کنند.

وی افزود: دولت در بخش‌هایی مثل شهرکهای صنعتی مصمم است تا بخشی از مشکلات را برطرف کند ولی این تلاش کم است از سوی دیگر برنامه خاصی برای فعال کردن بنگاهها هنوز ارائه نکرده است و مهمتر اینکه دولت به لحاظ سیاسی و در سال آخر فعالیت خود تحت فشار است و به رای مردم نیاز دارد لذا نمی‌تواند بپذیرد که در سه سال گذشته فعالیتش، بیکاری کاهش نیافته و اشتغال ایجاد نشده است.

حاج اسماعیلی متذکر شد: وقتی مرکز آمار میزان بیکاری در سه ماهه نخست امسال را بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند در واقع به این حقیقت رسیده که بیکاری رو به افزایش است و اقدامات دولت علیرغم تلاش برای رونق بازار کار به ثمر نرسیده است.

وی با تاکید بر افزایش نرخ عمومی بیکاری و افزایش نرخ بیکاری در زنان، ‌جوانان و فارغ التحصیلان خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان زاد و ولد در کشور بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است مرکز آمار و ثبت احوال این آمار را تایید می کند بنابر این کاهش بیکاری در سایه یک برنامه جامع اشتغالزا که حداقل در میان مدت به نتیجه برسد محقق می‌شود.