۰ نفر

باقی‌ماندن حدود ۳۵ درصد مطالبات چایکاران

۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 153000
باقی‌ماندن حدود ۳۵ درصد مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای کشور از پرداخت بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان برگ سبز خریداری شده از چایکاران خبر داد و گفت: ۳۵ درصد مطالبات باغداران چایکار باقی‌مانده است که به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد ولی روزبهان، اظهار کرد:  تاکنون حدود ۱۳۹ هزار تن برگ سبز چای به ارزش۲۳۲ میلیارد تومان برداشت شده است که از این میزان بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان مطالبات چایکاران تامین و پرداخت شده و مابقی مطالبات ۳۵ درصدی این دسته از تولیدکنندگان به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که میزان تولید چای نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۸۷ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده بود که امسال به بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته یعنی حدود ۱۳۹ هزار تن رسیده است و وضعیت تولید و بازار چای نیز در شرایط کنونی بسیار بهتر و پررونق‌تر از سال‌های گذشته است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به این‌که تولید چای طی پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است، بیان کرد: چای تولید شده در سال جاری از کیفیت مناسبی برخوردار است، چرا که تاکنون بیش از ۳۸ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۶۲ درصد آن درجه دو بوده است و مردم نیز استقبال مناسبی از آن کرده‌اند.

روزبهان اعلام کرد: دولت سهم خود را بابت بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران پرداخت کرده و هم‌اکنون در حال دریافت سهم کارخانه‌های فرآوری چای برای تامین و پرداخت مابقی مطالبات چایکاران هستیم.

وی همچنین در خصوص تسهیلات به‌زراعی به چایکاران، اظهار کرد: این سازمان به ازای هرس کف‌بر برای هر هکتار باغ چای ۶۰ میلیون ریال و هرس کمر بر ۳۰ میلیون ریال تسهیلات بدون بهره چایکاران با تنفس دوساله و مهلت بازپرداخت سه ساله به چایکاران پرداخت می‌کند.