۰ نفر

محمدرضا عارف در فشافویه:

نرخ پایین بهره وری و هزینه های بالا از موانع رشد تولید در کشور است

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۸
کد خبر: 146733
نرخ پایین بهره وری و هزینه های بالا از موانع رشد تولید در کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نرخ پایین بهره وری، هزینه های بالا و مشکلات سخت افزاری را از موانع رشد تولید در کشور دانست و گفت: با این وضعیت بهره وری،تحقق اشتغال، خوداتکایی اقتصادی و رقابت با محصولات خارجی امکان پذیر نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پانا، محمدرضا عارف در جمع صنعتگران حسن آباد فشافویه، کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات صنعتگران ذکر کردو افزود: مجلس و دولت باید برای آن فکر اساسی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه به گذشته باعث استفاده از تجارب مثبت و منفی می شود، گفت: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر و با در نظر گرفتن سیاست های اصل 44 و توجه به بخش خصوصی می توانند قوانینی تدوین کنند تا منجر به اشتغال پایدار و پاسخگویی به نیاز مردم باشد.

عارف رکود حاکم بر واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات صنعت کشور ذکر و بر ریشه یابی و رفع سریع آن تاکید کرد.

وی اولویت مجلس دهم در سیاست های اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی با جهت گیری برای بهبود معیشت، اقتصاد مردم محور و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ذکر کرد.

عارف افزود: در حال بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس با اولویت توسعه صنعت و معضل کم آبی در حوزه کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به برخی رفتارهای خلاف قانون دولت دهم از جمله ارزش افزوده گفت: باید تلاش شود ایرادهای قانونی در بررسی برنامه های ششم رفع شده و با کوتاه نویسی و مختصرنویسی مقررات، موانع را از پیش روی صنعتگران برداریم.

وی با تاکید بر نقش موثر مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات صنعتگران اظهارکرد: باید حضور صنعتگران را برای طرح و بررسی و ارائه مشکلاتشان در مجلس شورای اسلامی تسهیل کنیم.

شایان ذکر است ،در ابتدای این دیدار، جمعی از صنعتگران حسن آبادفشافویه شهری ری به بیان مشکلات خوددر منطقه اقتصادی شمس آباد پرداختند و در ادامه عارف از چند واحد تولیدی دیدن کرد.