۰ نفر

زن ها ٤ برابر مردها خرید می کنند

۴ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۴۲
کد خبر: 142118
زن ها ٤ برابر مردها خرید می کنند

مردها می گویند زن ها عاشق خرید کردن هستند و بیشتر از آنها خرید می کنند. مؤسسه اى به نام UK Cards Association که یک مؤسسه طرف قرارداد کارت هاى اعتبارى در بریتانیا است به تازگى تحقیقى انجام داده که این ادعاى دیرینه را ثابت می کند.

براساس آمارهاى این مؤسسه، زن ها واقعا بیشتر از مردها و تقریبا چهار برابر آنها پول صرف خرید کفش و لباس می کنند. این آمار از بررسى میزان خرید زنان بریتانیایى (از طریق کارت هاى اعتبارى) از ابتداى سال تا ماه ژوئن به دست آمده که نشان می دهد آنها در این دوره 8/6 میلیارد پوند خرج گنجه لباس شان کرده اند اما مردها 5/1 میلیارد دلار.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فصت امروز ، وقتى پاى خرید آنلاین به میان می آید، این فاصله جنسیتى بیشتر هم می شود. زن ها 5/1 میلیارد پوند با کارت هاى اعتبارى شان خرید آنلاین کرده اند و مردها ٢١١میلیون پوند، یعنى تقریبا هفت برابر بیشتر. بسیارى از این زن ها جزو خریدارانى هستند که به آنها می گویند «پس دهنده هاى سریالى»؛ یعنى کسانى که یک کالا را در رنگ و سایزهاى مختلف سفارش می دهند و بعد آنهایى را که دوست ندارند یا اندازه شان نمى شود، بازمى گردانند.

گزارش دیگرى که در این رابطه از سوى Barclaycard (یک شرکت دیگر طرف قرارداد کارت هاى اعتبارى در بریتانیا) انجام شده، نشان مى دهد زن ها دو برابر مردها به این صورت خرید می کنند. آمار و ارقام این کلیشه را که اکثر مردها تا جایى که امکان دارد از خرید کردن اجتناب می کنند و زن ها این کار را یک جور سرگرمى لذت بخش می دانند، ثابت می کند.

این تحقیق در واقع نتیجه افزایش میزان خرید در میان بریتانیایى ها به دنبال همه پرسى ماه ژوئن و جدایى بریتانیا از اتحادیه اروپا است. آمار رسمى خبر از رقمى داد که فراتر از انتظار بود. در ماه ژوییه میزان فروش خرده فروش ها افزایشى1/4 درصدى داشت، اقتصاددانان رشد 4/0درصدى را براى این بخش پیش بینى کرده بودند. این رشد غیرقابل پیش بینى نتیجه چه بود؟ هواى آفتابى که بریتانیایى ها را به خیابان ها کشاند و کاهش ارزش پوند که باعث شد گردشگران پول بیشترى را صرف اجناسى چون ساعت و جواهر بکنند.

یک جامعه شناس کهنه کار می گوید: «معلوم است که زن ها بیشتر از مردها خرید می کنند. مردها قبول می کنند در میانسالى بدن شان دیگر قابلیت این را ندارد که با لباس بتوانند شکوهى به آن ببخشند اما زن ها به این چیزها اهمیت نمى دهند. مردها در دوره میانسالى می گویند وقتى لباس تازه می خرند و می پوشند، مثل هدیه اى می شوند که کادوپیچ شده، بنابراین طبیعى است که پول زیادى را خرج لباس نکنند.