۰ نفر

نرخ تورم از بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسید

طیب نیا: آینده اقتصادی ایران روشن است

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۳۴
کد خبر: 142079
طیب نیا: آینده اقتصادی ایران روشن است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه روند نزولی تورم به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: براساس آمارها در سه ماهه نخست سال جاری، 4.4 درصد رشد اقتصادی مثبت را تجربه کردیم که در مجموع امسال سال بسیار روشنی است و آینده خوبی را برای اقتصاد ایران پیش بینی می شود.

علی طیب نیا چهارشنبه شب پس از ورود به تبریز در فرودگاه این شهر در پاسخ خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین دستاورد دولت این است که تنش و هیجانی که در گذشته ایجاد شده بود جای خود را به آرامش داده و در حوزه سیاست نیز این اتفاق افتاده است.

وی با تاکید براینکه شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی، حاکمیت ثبات در کشور است، گفت: در حال حاضر شاهد ایجاد این وضعیت در حوزه های مختلف از جمله روابط خارجی، داخل کشور و بخش اقتصاد کشور هستیم و روابط بین قوای مختلف روابط دوستانه و صمیمانه ای است.

طیب نیا تاکید کرد: دیگر خبری از هیجاناتی که در 3 سال گذشته شاهد آن بودیم، نیست، تغییرات روزمره قیمت نرخ ارز نیز تثبیت شده و نرخ تورم از بالای 40درصد به زیر 10 درصد رسیده و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نشانه های روشنی از رونق اقتصادی قابل مشاهده است، اظهار داشت: بازار سرمایه به وضع با ثباتی رسیده و صادرات غیرنفتی رشد قابل ملاحظه ای داشته و رشد اقتصای نیز خوشبختانه برای سال جاری مثبت شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به اهداف سفر خود به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به تبریز، گفت : امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده و دولت بنا دارد از ظرفیتی که ایجاد شده استفاده کند تا بتوانیم به رشد اقتصادی به مراتب بالاتری برسیم و برای تقویت توان تولید تلاش کنیم .

وی اضافه کرد: طرح هایی در دولت وجود دارد که بتواند صنایع کوچک و متوسط را فعال کند که یکی از اهداف ما ارزیابی از نحوه پیشرفت این طرح دولت است که در گفتگو و دیدار با کارآفرینان و مسئولان تلاش می کنیم تا ارزیابی در این زمینه داشته باشیم .

طیب نیا اظهار کرد: بر این اساس از عملکرد دستگاه های آذربایجان شرقی در 3 سال گذشته و از توفیقات و پیشرفت ها و احیانا کمبودها و نواقص آگاه خواهیم شد .

وزیر اقتصاد قرار است روز پنجشنبه (فردا) در مراسم میثاق با شهیدان و گرامیداشت هفته دولت و شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز شرکت کند.