۰ نفر

شهرام جزایری ول کن نیست!

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۱۹
کد خبر: 141960
شهرام جزایری ول کن نیست!

شهرام جزایری دیگر برای مردم ایران غریبه نیست؛ اگر تا دیروز به عنوان یک متهم اقتصادی شناخته می‌شد که پولش از پارو بالا می‌رفت، امروز بسیاری او را یک فعال اجتماعی به‌ویژه در فضای مجازی می‌شناسند.

شهرام جزایری با مردم کوچه و بازار مانوس است که شاید علتش همان اظهارات خودش باشد که گفته بود در کودکی دستفروش بوده است اما کار او به جایی رسید که وقتی هنوز ۳۰ سالش نشده بود، در سال ۸۱ به عنوان مفسد اقتصادی در رسانه‌ها و در میان مردم شناخته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان ،  این فرد در ابتدا از سوی رسانه‌ها به عنوان مفسد اقتصادی شناخته شد و سپس مشخص شد که در پرونده وی موارد اتهامی از جمله رشوه‌های کلان وجود داشت تا در نهایت برای تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیرمجاز از مرزهای کشور به یازده سال حبس تعزیری محکوم شد.

جزایری انرژی خوبی هم داشت و در اول اسفند ۸۵ از کشور فرار کرد، اما هنوز آخرین ماه آن سال به پایان نرسیده بود که مهر نوشت جزایری در عمل دستگیر و تحویل ایران شده است! در نهایت هم در ۱۱ مهرماه سال گذشته بود که پس از حضور یازده ساله در زندان حکم آزادی برای او صادر شد.

باز هم بازداشت!

اما این یازده سال پایان خبرسازی‌های شهرام جزایری نبود، چون بار دیگر بازداشت شد؛ البته این‌بار نه در تهران بلکه در مشهد! شهرام جزایری که برای سخنرانی درباره شرکت پدیده به مشهد سفر کرده بود، با صدور دستور قضائی بازداشت شد. در ۱۹ مرداد بود که دادستان کل کشور درباره این موضوع اظهار داشت:«پرونده پدیده در مشهد درحال رسیدگی و اخیرا هم مدیرعامل سابق پدیده بازداشت شده است.

در جریان این مساله ظاهرا شهرام جزایری برنامه‌ای در مشهد داشته و ورود به مساله ای کرده است که درحوزه اختیارات آن هیات تعیین شده بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز برخی از مسائل این فرد را احضار کردند و بازداشت موقت شد. آنچه به ما اطلاع داده‌اند این بود که جزایری در رابطه با مسائل پدیده بازداشت شده است.» البته این‌بار جزایری زود آزاد شد.

سفر جزایری به تلگرام

ظاهرا شهرام جزایری تمایلی به سکوت و آرامش ندارد، چنانکه فعالیت در عرصه مجازی را در دستور کار خود قرار داده و کانالی در تلگرام به نام خود راه‌اندازی کرده است که در آن به مسائل مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، ورزش و غیره می‌پردازد. آن‌طور که شهرام جزایری نوشته است، خانواده او به‌ویژه مادرش راضی به این فعالیت‌ها و حضور فرزندانشان در فضای مجازی نیستند و در همین راستا شهرام جزایری چند روز پیش نوشت:«متاسفانه نظر مادرم به هیچ عنوان قابل تجدید نیست!

محکم ایستاده و فشارمیاره،خدا پدر و مادر برو بچه‌های بالا رو بیامرزه، اونها همه فرمایشات این مدلیشون درحد توصیه دوستانه ست، اما مادرم محکم ایستاده. هرچقدر به درخواست دوستان عزیز دارم بهش اصرار می‌کنم، تجدید نظر نمی‌کنه. خداییش منم ازش شدیدا حساب می‌برم!» بعد از آن هم تاثیری در توجه به این خواسته مادر دیده نشد، بلکه پس از آن چند استیکر با تصویر خودش منتشر کرد و بعد چندین عکس از داخل موزه نیاوران!

 شهرام جزایری به اشعار و قطعات ادبی هم علاقه وافری پیدا کرده و در تلگرام آن را به نمایش می‌گذارد، چنانکه چند روز پیش نوشته بود:«زندگی کوتاه است، قواعد را بشکن، سریع فراموش کن، واقعا عاشق باش، بدون محدودیت بخند و هیچ چیزی که باعث خنده‌ات می‌شود را رد نکن.» البته در بین آنچه می‌نویسد اشاره هم دارد که این کانال تلگرامی که مادر درخواست حذف آن را داشت، حذف شدنی نیست!

 او ظاهرا اهل حذف این کانال نبود و در نهایت دیروز این موضوع را اینگونه توضیح داد که «دوستان عزیز و بزرگوار و نازنین! از اینکه کلی پیام خصوصی دادید که این کانال رو پاک نکنم وهم دراین کانال وهم دراینستا فعال باشم، به خاطر این همه احساس و محبت شماها یک دنیا ممنون وسپاسگزارم. اما در پاسخ به خیلی ازعزیزان که می‌فرمایید، خدای ناکرده کسی یا مقامی بنده را تهدید فرموده که درشبکه‌های اجتماعی حضورنداشته باشم، باید عرض کنم که این مطلب تنها یک سوءتفاهم یا تفسیر کاملاغلط است و هیچ کس ویامقامی چنین اقدامی رانکرده بلکه برعکس همسو با مادرعزیزم، خیلی ازدوستان، مقامات عزیز و بزرگوارخیرخواه برای حفظ امنیت وآرامش خانوادگی‌ام، ناصحانه به من توصیه فرمودند.

 من هم محکم تصمیم گرفته‌ام درکنار اصرار مادردلسوزم، برای مدتی کمتر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حضورداشته باشم، خداوکیلی باید پذیرفت که این اواخر دیگه بی‌حدوحصر سرزبون‌ها افتادم واصلا کاردرستی نبوده ونیست. از همگی دوستان مشفقم می‌خواهم من رو درک کنند، البته خیلی هم سعی کردم این کانال رو پاک کنم، اما شانس شماها تاالان موفق نشدم!»

جزایری ول کن نیست و این متن را شاید برای دلخوشی آنهایی نوشت که برای پایان دادن به فعالیت‌های مجازی‌اش اصرار می‌کنند، چرا که ظهر دیروز بار دیگر تصویری از صفحه اینستاگرامی به نام شهرام جزایری در کانال تلگرامی خودش منتشر کرد و نوشت:«عزیزان ودوستان ! بدیوسیله اعلام می‌دارم این صفحه اینستاگرام متعلق به بنده نیست.» اما او توضیح نداد عکس او به همراه دختربچه‌ای که در پروفایل این صفحه اینستاگرامی قرار داده شده است، در اختیار چه افرادی بوده که بخواهند به نام او صفحه اینستاگرامی قلابی بسازند!