۰ نفر

نوبخت: خطی مشی بودجه۹۶ از امروز در شورای اقتصاد

تورم مرداد ۸.۷ درصد شد

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 141636
تورم مرداد ۸.۷ درصد شد

محمدباقر نوبخت ضمن اعلام تورم ۸.۷ درصدی مرداد ماه و کاهش آن نسبت به تیر ماه با تاکید بر سلامت رفتار کارکنان مرکز آمار ایران عنوان کرد که هرگز ارقام مربوط به مرکز آمار ایران پیش از انتشار به دست من نمی‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز اول شهریور در مرکز آمار ایران برگزار شد، بیان کرد: از نشانه‌های سلامت کاری کارکنان مرکز آمار ایران این است که من پیش از انتشار ارقام مربوط به مرکز آمار ایران آن را نمی‌دانم و همین موضوع احترام من را به عنوان یک مسئول در برنامه‌ریزی به مجموعه مرکز آمار بیشتر می‌کند.

نوبخت در جمع خبرنگاران درباره برنامه هیئت وزیران در هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت به دو استان خواهیم رفت و برنامه داریم با مردم ایران دیدار کنیم و پروژه‌هایی که در سنوات گذشته قابل بهره‌برداری بوده است را افتتاح کنیم.

وی افزود: همچنین برنامه داریم که روز چهارشنبه در محضر مقام معظم رهبری گزارشی از عملکرد دولت را ارائه کرده و  از رهنمودهای ایشان برخوردار شویم.

او در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه بیکاری و تورم درست نباشد، اظهار کرد: این حرف نادرست است همکاران من در مرکز آمار ایران رسالت حرفه‌ای خود را ایفا می‌کنند و همه آمار و ارقام را درست ارائه می‌کنند. چرا که آن‌ها را با پیمایش‌های دقیقی به دست آورده و جمع بندی کرده‌اند.

نوبخت تاکید کرد: مخدوش کردن آمارها آسان است، ولی در نظر داشته باشید پیامبر خدا هم وقتی واقعی ترین مطالب را بیان می‌کرد عده‌ای آن را تخطئه می‌کردند. گرچه این قیاس مع الفارق است ولی ممکن است اطلاعت درست و مطالب درستی توسط عده‌ای با توجه به مطلب و نوع نگاه اداری برخی مورد شبهه قرار گیرد. در واقع عده‌ای علاقه‌مندند آنچه دوست دارند بشنوند در حالی که ما علاقه‌مندیم واقعیت را بیان کنیم.