۰ نفر

اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است

وزیر کشور: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تقویت شود

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۴
کد خبر: 140994
وزیر کشور: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تقویت شود

وزیر کشور گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم و باید گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تقویت شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با بیان این‌که «باید در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم»، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید بصورت اساسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این امر زمینه‌ساز و راهکار اساسی رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی به ضرورت مشخص شدن اهمیت اقتصاد مقاومتی برای مدیران تاکید کرد و افزود: در اقتصاد ضرورت دارد که از یک علم مشخص پیروی و تبعیت کنیم و در این رابطه موضوع اقتصاد مقاومتی در میان تمامی متفکران و علم اقتصاد تائید شده است.

وی با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است»، تصریح کرد: این اقتصاد مبتنی بر نظریه‌های علمی و اقتصادی است.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به تجربه‌های بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران همواره با تهدید دشمنان مواجه است که در این راستا باید با ایمن‌سازی اقتصاد بتوانیم کشور را در برابر تهدیدات خارجی محافظت کنیم.

وی با بیان این‌که «دولت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور طرح انتخاب وزیر معین برای هر یک از استان‌های کشور را در دستور کار قرار دارد»، گفت: در این طرح هر یک از وزرا به عنوان نماینده دولت در استان مورد نظر حضور داشته و مشکلات و موانع تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آن منطقه را بررسی و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

وی با بیان این‌که «باید گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تقویت شود»، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید در متن زندگی مردم قابل لمس باشد که در این راستا باید به مردم راهکارهای خلق ثروت آموزش داده شده و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با ابتکارات و خلاقیت‌های جدید در راستای تحقق این سیاست‌ها در جامعه تلاش کنند.

رحمانی فضلی با بیان این‌که «بخش دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و ضروری است»، تصریح کرد: اگر واحدهای صنعتی کشور دانش بنیان نباشند بطور یقین قدرت رقابت با محصولات و صنایع خارجی را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در این راستا دولت با توجه به اهمیت صنعت دانش بنیان تمام توان و حمایت خود را در این راستا بکار گیرد.

وی با بیان این‌که «عدالت‌محوری یکی از مهمترین مباحث در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است»، خاطرنشان کرد: باید مدیران دستگاه‌ها آموزش‌های لازم را در راستای تحقق این سیاست‌ها ببینند و در این راستا دولت و مدیران در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور هم‌چنین در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل گفت: توانمندی اقتصاد یکی از پایه‌های امنیتی و مهم کشور است و باید اقتصاد کشور را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتقا دهیم.

وی با بیان این‌که «در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در استان‌های کشور جلسات ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی بطور مداوم برگزار می‌شود»، گفت: در این جلسات وزرای مربوطه و مدیران عامل بانک‌ها حضور دارند.

وی توانمندی اقتصاد را یکی از پایه‌های امنیتی و مهم کشور دانست و افزود: در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا نیز خروجی اقتصاد به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد قدرت در آن کشور محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان این‌که «باید تلاش کنیم اقتصاد کشور را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتقا دهیم»، ادامه داد: یکی از مولفه‌های امنیت ملی مردم است که اگر مردم کشور رضایتمندی نداشته باشند نظام دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان این‌که «واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی بمنظور سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آن‌ها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است»، گفت: دولت وظیفه دارد که معیشت و زندگی مناسب برای مردم ایجاد کند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی مردم‌محور انجام شده و مردم در متن تحقق سیاست‌های آن قرار بگیرند.