۰ نفر

وعده نعمت‌زاده برای حمایت ویژه دولت از صنعت

۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 140336
وعده نعمت‌زاده برای حمایت ویژه دولت از صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت حمایت های ویژه ای از صنعت در کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از مجتمع نان صنعتی کوبودنا یاسوج اظهار کرد: اگر پایه های صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد قوی شود، مشکل بیکاری در این استان از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت های ویژه مالی و تسهیلاتی با شرایط مطلوب می شود.

مجتمع نان صنعتی کوبودنا یاسوج یکی از واحدهای صنعتی استان است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همت جوانان استان و با استفاده از ماشین آلات بروز با ظرفیت تولید انواع نان در هر شبانه روز ۲۰ تن ایجاد و راه اندازی شده است.

یکی از ابتکارات این واحد صنعتی استفاده از گیاهان دارویی و آرد بلوط در تولیدات خود است.

لازم به ذکر است که وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه قند یاسوج نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید قول داد به هر میزان سهم آورده سهامداران باشد از منابع بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران در اختیار این سایت قرار دهد.

نعمت زاده با بیان اینکه این سایت نمایشگاهی یکی از زیباترین سایت های کشور است، افزود: قرار است که پنج تا شش میلیارد تومان سهم آورده از سوی سرمایه گذاران در این سایت هزینه شود.

به گزارش ایسنا، سایت نمایشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۷هکتار با حضور فعالان اقتصادی استان به صورت سهامی خاص درآمده است و در این سایت هتل، اماکن گردشگری و سوله ای ۲۰۰۰متری درنظر گرفته شده که قرار است تا پایان امسال این سوله افتتاح شود.

همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، فاز اول کارخانه آجر دهدشت افتتاح شد. این کارخانه روزانه با ظرفیت ۴۰۰ تن از امروز رسما به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته ابویی مهریزی، برای ۴۰۰ نفر اشتغال در این کارخانه ایجاد شده و تاکنون ۱۰ میلیون یورو معادل ۲۸ میلیارد تومان برای فاز اول و دوم این کارخانه هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی خط دوم پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار طی چهار ماه آینده فاز دوم این کارخانه به بهره برداری می رسد.

ابویی در حاشیه افتتاح این کارخانه در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات از طریق بانک عامل صنعت و معدن برای فاز دوم این کارخانه پرداخت می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته تخفیف مالیاتی ۱۰۰ درصد قائل می شود.

وی بیان کرد:با توجه به فراهم بودن زیرساختها و تجهیزات فاز دوم تسهیلات لازم پیگیری خواهد شد.

ابویی از حمایت واحدهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه خبر داد و خاطرنشان کرد:در همین راستا واحدهای مناطق کمتر توسعه یافته تا ۱۰ سال با نرخ صفر مالیات حمایت می شوند.

ابویی تصریح کرد: این حمایت ها برای شهرک های صنعتی ۱۳ سال است.

وی آرامش و ثبات در بازار و امید در بین مردم را کمک به کمتر شدن مشکلات در خصوص فعال شدن واحدهای صنعتی عنوان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تعداد واحدهای فعال صنعتی در دولت تدبیر و امید را ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد عنوان و اضافه کرد: این واحدها از آغاز شروع دولت تا آخر تیرماه ۹۵ به بهره برداری رسیدند.